سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عضو جامعه اسلامی مهندسین: با حرف زدن درباره اقتصاد مقاومتی کاری پیش نمی‌رود


عضو جامعه اسلامی مهندسین: با حرف زدن درباره اقتصاد مقاومتی کاری پیش نمی‌رودایسنا/ یک عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین معتقد است که اقدام عملی در زمینه اقتصاد مقاومتی می‌تواند ملت ایران را در مقابل تهدیدها آسیب‌ناپذیر کند.

علیرضا خجسته‌پور با اشاره به نامگذاری سال 95 توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار کرد: یکی از چیزهایی که می‌تواند ملت ما را در مقابل تهدیدهای دشمنان آسیب‌ناپذیر کند بهبود اوضاع اقتصادی و اقدام عملی در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم سیاست اقتصاد مقاومتی را در عمل انجام دهیم یعنی از تولید داخلی حمایت کنیم و تکنولوژی محصولات را در داخل کشور داشته باشیم در آن زمان هیچ کشوری نمی‌تواند جرات تهدید ایران را داشته باشد.

وی هم‌چنین گفت:‌ چند سالی است که مقام معظم رهبری موضوع مهم اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کند و بارها فرموده‌اند علاج بسیاری از دردهای کشور پیگیری همین مسأله است. آن‌چه در این سال‌ها به نظر رسیده بیشتر از اقدام عملی صحبت درباره اقتصاد مقاومتی است. اما با حرف زدن کاری پیش نمی‌رود و شاید به همین دلیل است که حضرت آقا تاکید امسال خود را به توصیه برای اقدام عملی در زمینه اقتصاد مقاومتی گذاشتند.

این عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین افزود: برای رسیدن به این موضوع به نظر می‌رسد بهترین راهکار اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی است. یعنی اقتصاد دانش‌بنیان، صادرات محور و حمایت از تولید ملی که باید سفت و سخت به این موضوعات پرداخته شود.

وی اظهار کرد: البته پرداختن به مسائل سیاست داخلی و خارجی هم مهم است ولی در کل برای مصون ماندن کشور و پیشرفت می‌توان روی اقتصاد تکیه کرد و در اقتصاد مقاومتی خیلی کارها وجود دارد که برای انجام دادن داریم.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
دکتر عباسی:علم اقتصاد کدآمایی ایران همان اقتصاد مقاومتی است