سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایمانی: اگر ملاحظات اصول‌گرایان نبود، لیست ائتلاف متفاوت بود


ایمانی: اگر ملاحظات اصول‌گرایان نبود، لیست ائتلاف متفاوت بودعصر ایران/ ناصر ایمانی فعال اصول‌گرا با اشاره به رقابت‌های انتخاباتی در تهران گفت: ویژگی‌های تهران با دیگر شهرهای ایران متفاوت است. اگر فهرستی چه اصلاح‌طلب و چه اصول‌گرا بتواند در این شهر حدود 50 درصد از نامزدهای خود را راهی مجلس کنند می‌توانند بگویند که پیروز انتخابات تهران است.

وی در مصاحبه ای در مورد لیست اصول‌گرایان در شهر تهران خاطر نشان کرد:برای بستن یک لیست محدودیت‌های زیادی وجود دارد. لیست اصول‌گرایان بر اساس ملاحاظاتی که در این جریان وجود دارد بسته شده است و اگر این ملاحظات نبود قطعا می‌توانست این لیست متفاوت باشد.

این فعال سیاسی اصول‌گرا در مورد حضور نداشتن طیف لاریجانی در این لیست تصریح کرد: اینگونه نبوده است که این ائتلاف لاریجانی و طیف نزدیک به او را کنار بگذارند بلکه جریان نزدیک به رئیس مجلس یعنی جبهه رهروان ولایت به دلایلی تصمیم گرفت وارد سازوکار وحدت اصول‌گرایان نشود.

وی در مورد حضور پرتعداد نامزدهای جبهه پایداری در لیست ائتلاف نیز گفت: حداد عادل به عنوان سخنگوی این ائتلاف اعلام کرده است که 7 نامزد از جبهه پایداری در فهرست نهایی اصول‌گرایان حضور دارد. بسیاری، کسانی که در دولت احمدی نژاد کار کرده‌اند را هم جز پایداری‌ها می‌دانند که واقعا اینگونه نیست.

عضو سابق شورای سردبیری روزنامه اصول‌گرای رسالت ادامه داد: مثلا داوودی که زمانی معاون اول دولت احمدی نژاد بوده‌است را به این دلیل به طیف پایداری ربط دهیم، تحلیل بسیار غلطی است.

ایمانی افزود: اگر از جهت وزن سیاسی در جریان اصول‌گرا بخواهیم نگاه کنیم می‌توانیم بگوییم با توجه به جایگاه این جبهه، پایداری‌ها نامزدهای بیشتری نسبت به دیگر جریان‌ها در ائتلاف اصول‌گرایان دارند و از این لحاظ می‌شود گفت پایداری‌ها در ائتلاف اکثریت را دارند.

این فعال سیاسی در مورد احتمال حضور طیف لاریجانی به عنوان یک فهرست مستقل در انتخابات گفت: احتمال ارائه این لیست وجود دارد. البته 10 روز تا انتخابات فرصت باقی است و باید ببینم با توجه به محدودیت زمان برای بستن یک لیست این جریان چه استراتژی را در دستور کار قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: جریان رهروان ولایت، یک جریان اصول‌گراست که نمی‌تواند با جریان دولت و اصلاح‌طلبان ائتلاف کند. برای اینکه کار اینها احتیاج به تغییر داد و به نظر می‌رسد این افراد الان به دنبال تغییر جریان خود نیستند.

ایمانی در مورد جایگاه لاریجانی در مجلس دهم نیز تصریح کرد: احتمال ریاست لاریجانی در مجلس آینده وجود دارد و باید بگوییم که شانس او از دیگران نیز بیشتر است. اگر اصول‌گرایان به پیروزی برسند که لاریجانی، رئیس مجلس است و اگر طیف دولت و اصلاحات هم بخشی از مجلس مثلا حدود 40 درصد را به دست بگیرند بازهم لاریجانی به ریاست مجلس برسد.

عضو سابق شورای سردبیری روزنامه اصول‌گرای رسالت ادامه داد: اصلاح‌طلبان در صورت عدم کسب اکثریت، لاریجانی را به دیگر نامزدهای ریاست مجلس ترجیح می‌دهند. لاریجانی می‌تواند هم اصول‌گرایان را مدیریت کند و هم می‌تواند هوای دولت را داشته باشد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: عصر ایران


ویدیو مرتبط :
اصول گرایان در مجلس شورای اسلامی از نمایی دیگر!!!!