سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رفع مشکلات اقتصادی و بازگشت به جامعه خواسته مشترک زندانیان


خبرگزاری فارس - سعیده اسدیان: ظهر امروز و همزمان با برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ندامتگاه قزلحصار میزبان نمایندگان فرمانداری و وزارت کشور جهت اخذ رأی از زندانیان و پرسنل این زندان بود.

ساعت 14:30 دقیقه صندوق سیار شماره 615 استان البرز به سالن اصلی بند منتقل شد و نمایندگانی از وزارت کشور، شورای نگهبان و فرمانداری پس از نصب لیست اسامی کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر تهران آماده اخذ رأی از زندانیان شدند.

همچنین 2 نماینده از نیروی انتظامی و یک ناظر از شورای شهر جهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات به سالن محل اخذ رأی آمدند.

آغاز رأی گیری در ندامتگاه قزلحصار

ساعت 15 اخذ رأی از زندانیان به صورت رسمی آغاز شد و در ابتدا حدود 10 نفر از زندانیان و 40 نفر از پرسنل زندان جهت حضور در انتخابات وارد سالن شدند.

تمامی زندانیان با لباس‌های شخصی و شناسنامه به سمت صندوق اخذ رأی در حال حرکت بودند و "وکیل بند" مسئولیت هماهنگی و حضور آنها را به عهده داشت، البته در این میان جمع کثیری از متهمان هم به دلیل نداشتن شناسنامه از حضور در انتخابات محروم شدند.

متهمان پس از انداختن رأی خود به صندوق به سلول باز می‌گشتند و مجدداً افراد دیگری وارد سالن می‌شدند، اکثر زندانیان ندامتگاه قزلحصار را محکومان مواد مخدر تشکیل می‌دهند.

 

رفع مشکلات اقتصادی و بازگشت به جامعه خواسته مشترک زندانیان

احمد 54 ساله یکی از زندانیانی بود که 4 سال پیش به جرم ترانزیت مواد مخدر به زندان افتاده بود، وی در پاسخ به این سوال که "هدفش از حضور در انتخابات چیست و چه خواسته‌ای از کاندیداهای مورد نظر دارد" گفت: هدف من این است که افرادی وارد مجلس شوند که بتوانند گره‌ای از مشکلات مردم به خصوص زندانیان باز کنند.

این زندانی که محکوم به حبس ابد شده است، افزود: توقع من این است که وضعیت خانواده‌های ما مورد توجه‌ مسئولان باشد، آن‌ها نباید تاوان اشتباه ما را پس بدهند.

وی ادامه داد: خواسته من از افرادی که به مجلس می‌آیند این است که فکری به حال جوان‌های این مملکت بکنند، اکثر افرادی که در این زندان تحمل کیفر می‌کنند جوان‌هایی هستند که هیچ گونه سابقه قبلی نداشته‌اند و تنها به خاطر کسب درآمد سر از زندان درآورده‌اند.

محسن 29 ساله زندانی دیگری بود که رفع مشکلات اقتصادی را خواسته اصلی خود مطرح کرد.

محسن که به دلیل حمل شیشه به 50 سال حبس محکوم شده است در پاسخ به این سؤال که چرا در انتخابات شرکت می‌کند، گفت: درست است که در زندان هستم اما دلم می‌خواهد کسانی تصمیم گیرنده باشند که به اقشار ضعیف جامعه هم توجه کنند و فقط شعار رفع مشکلات را سر ندهند.

اکبر 40 ساله محکوم به حبس ابد که امسال سومین سال حضورش در ندامتگاه قزلحصار را می گذراند، پس از انداختن رأی خود به صندوق گفت: من تنها توقعی که دارم رفع مشکلات کشور است.

وی افزود: ما هم جزوی از مشکلات کشور هستیم، زن و بچه ما هم مشکل دارند اما توجهی به آن‌ها نمی‌شود،‌ خواسته‌ام این است که حداقل افرادی مثل من را که اصلاح شده‌ایم و توبه کرده‌ایم از زندان آزاد کنند.

علیرضا، محکوم دیگری بود که به گفته خودش تنها به خاطر 2 میلیون تومان یک چمدان حاوی شیشه را حمل کرده بود.

وی درخواست خود را رفع مشکلات اقتصادی عنوان کرد و گفت: خیلی از جوان‌های ما به خاطر رها شدن از مشکلات اقتصادی به سمت جرم کشیده می‌شوند.

علیرضا ادامه داد: من به دنیال رأفت اسلامی هستم، مگر هدف زندان چیزی جز اصلاح زندانی است؟ به خدا من توبه کرده‌ام، فرصت دوباره‌ای برای زندگی می‌خواهم، انسان جایزالخطاست و نباید خطای اول، زندگی را از ما بگیرد.

امیرعلی جوان دیگری بود که به خاطر حمل 20 کیلو تریاک به زندان افتاده بود.

وی با بیان اینکه پس از ورود به زندان تحصیلات خود را ادامه داده است، گفت: تا آنجایی که می‌دانم اساس‌نامه‌ای بین سازمان زندان‌ها و آموزش عالی امضا شده که اگر زندانی تحصیلات خود را ادامه دهد، می‌تواند عفو بگیرد اما چرا هنوز چنین چیزی عملیاتی نشده است؟

این زندانی با بیان اینکه 12 سال از حضورش در زندان می‌گذرد، گفت: رأی می‌دهم تا افراد شایسته‌ای روی کار بیایند که به وعده‌هایشان عمل کنند.

حضور 150 نفر از زندانیان و پرسنل اداری زندان در انتخابات

برگزاری انتخابات همچنان ادامه داشت و تا ساعت 16 شناسنامه 150 نفر از زندانیان و پرسنل زندان با مهر انتخابات رنگین شد.

در نهایت ساعت 17:30 دقیقه روز 7 اسفند رأی گیری در زندان قزلحصار به پایان رسید و صندوق‌های اخذ رأی به ستاد اصلی در استان البرز انتقال یافت.

انتهای پیام/

http://fna.ir/D5O0K


ویدیو مرتبط :
آیا رفع تحریم ها مشکلات اقتصادی را حل خواهد کرد ؟