سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



صدور بیش از یک میلیون و 130 هزار روادید برای زایران اربعین حسینی


حسن قشقاوی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاص با خبرنگار ایرنا در مرز چذابه اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی که در این ایام با آن مواجه هستیم عدم تناسب عرضه خدمات روادید با میزان تقاضا است که پس از بررسی هایی که انجام شد مقرر گردید برخی از دفاتر صدور روادید کشور عراق در ایران بخصوص بستان فعال تر شوند تا بتوانیم تناسب خوبی بین عرضه و تقاضا ایجاد کنیم.
معاون وزیر امور خارجه فعال کردن دفاتر پیشخوان دولت را برای ارایه خدمات ویزای زایران را گامی موثر دانست و گفت: این اقدام سازمان حج و زیارت در فعال کردن دفاتر پیشخوان دولت کمک خوبی است تا کشور عراق نسبت به صدور روادید حرکت تند تری را انجام دهد.
وی با بیان این که وزارت امور خارجه کشورمان تمام تلاش خود را برای حل مشکل روادید زوار اربعین حسینی به کار گرفته است گفت: اکنون 11 دفتر به غیر از سفارتخانه عراق در تهران و چهار سرکنسولگری دیگر در استانهای مختلف جهت صدور روادید برای زایران اربعین حسینی فعال هستند.
وی گفت: امسال باتوجه به استقبال بیشتر مردم برای سفر به عتبات عالیات 11دفتر جدید با 66 نیروی کنسولی از عراق به این تعداد دفاتر اضافه شدند اما بازهم خدمات دهی محدود است و اگر تقاضا بیشتر از خدمات باشد تا اندازه ای کارها سخت پیش می رود .
قشقاوی به مدت زمان صدور روادید برای سفر زایران به عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: باتوجه به رایزنی هایی که در این زمینه با کشور عراق داشتیم از این کشور خواستیم تا مدت زمان صدور روادید را تمدید کند.
معاون وزیر امور خارجه به همراه معاون امنیتی وزیر کشور، دبیر جمعیت هلال احمر و رییس سازمان حج و زیارت کشور عصر چهارشنبه از پایانه مرزی چذابه در استان خوزستان بازدید و از نزدیک نحوه خدمات دهی به زوار اربعین حسینی را بررسی کردند.
مرز چذابه در 110 کیلومتری غرب اهواز قرار گرفته و یکی از پایانه های اصلی مرزی استان خوزستان با کشور عراق است.
7152/6064
7152

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شرایط حضور در راهپیمایی اربعین و ضرورت اخذ روادید