سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اندرويد هشت ساله شد


اندرويد نفوذ خوبي در گوشي‌هاي هوشمند و تبلت‌ها داشته و جالب است بدانيد اين موفقيت را تنها در هشت سال گذشته کسب کرده است البته به قول قديمي‌ها بچه همسايه زود بزرگ مي‌شود و بدون شک اندرويد نيز در اين هشت سال فراز و نشيب‌هاي زيادي را تحمل کرده است.

فارنت/ اندرويد نفوذ خوبي در گوشي‌هاي هوشمند و تبلت‌ها داشته و جالب است بدانيد اين موفقيت را تنها در هشت سال گذشته کسب کرده است البته به قول قديمي‌ها بچه همسايه زود بزرگ مي‌شود و بدون شک اندرويد نيز در اين هشت سال فراز و نشيب‌هاي زيادي را تحمل کرده است.

هشت سال پيش در چنين روزي اتحاد Open Handset متشکل از شرکت‌هاي خوشنام گوگل، اچ‌تي‌سي، سامسونگ، ال‌جي، موتورولا و چندين شرکت نرم‌افزاري معتبر، سازنده‌هاي قطعات سخت‌افزاري و اپراتورهاي موبايل، رسماً اعلام حضور کرد. اين اتحاديه از آن زمان تاکنون هدفي به غير از ارتقا اندرويد و بهينه‌سازي اين سيستم‌عامل پرطرفدار نداشته است. در آن زمان سيستم‌عامل‌هاي موبايل را بيشتر ويندوز فون از مايکروسافت، RIM از جانب بلک‌بري و سيمبين نوکيا تشکيل مي‌دادند، آيفون هم سلانه سلانه داشت راه خود را در ميان بازار پيدا مي‌کرد، اندرويد با هدف سيستم‌عاملي متن باز منتشر شد و توانست در مقابل رقبا به سرعت قد عَلم کنند.

از آن زمان تاکنون بازار گوشي‌هاي همراه دچار حوادث مختلفي بوده است اما اندرويد توانست خود را در اين آشفته بازار بالا بکشد و به عنوان پرکاربرترين سيستم‌عامل همراه شناخته شود. در حال حاضر بيشتر از يک‌ ميليارد گوشي همراه هوشمند از اندرويد استفاده مي‌کنند و تبلت‌ها، ساعت‌هاي هوشمند، دستگاه‌هاي ستاپ‌باکس، تلويزيون‌هاي هوشمند به همراه سيستم‌هاي داخلي هوشمند خودرو نيز ميزبان اندرويد هستند. در طول اين هشت سال، سيمبين نوکيا، ويندوز فون مايکروسافت و RIM بلک‌بري به حاشيه رفتند و تنها سيستم‌عامل iOS اپل است که در مقابل اندرويد خودنمايي مي‌کند.

اندرويد در اين هشت سال گذشته شاهد تغييرات و بهينه‌سازي‌هاي زيادي بوده است، اکنون نسخه ششم اين سيستم‌عامل محبوب موبايل را شاهد هستيم که تغييرات زيادي در آن نسبت به نسخه‌هاي قبلي اعمال شده است. بدون شک در اين هشت سال اندرويد نيز با چالش‌هاي زيادي روبرو شده است با اين حال بايد ديد آيا در آينده نيز خواهد توانست گليم خود را از آب بيرون بکشد و همچنان با موفقيت سهم خود را در بازار حفظ کند يا اينکه امپراتوري اندرويد نيز مانند هر امپراتوري ديگري تاريخ مصرف دارد و در آينده تغييرات اساسي را در سيستم‌عامل‌هاي موبايل شاهد خواهيم بود.


ویدیو مرتبط :
بغض هشت ساله