سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برکناری مدیر کل شبکه العربیه به خاطر پخش فیلم نصرالله


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دو کانال ماهواره ای پر بیننده عربستان یعنی" العربیه" و " ام بی سی" اخیرا دو فیلم متفاوتی برای مخدوش کردن چهره سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان پخش کردند که واکنش های متفاوتی به همراه داشت.

به گزارش انتخاب، شبکه تلویزیونی العربیه که مقر آن در دبی قرار دارد ،مستندی در مورد دبیر کل حزب الله لبنان پخش کرد اما این مستند بجای تخریب سید حسن نصرالله چهره مبارزاتی وی را نزد افکار عمومی برجسته تر کرد. بلافاصله ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه پیر عربستان تحت فشار وهابی های افراطی با صدور فرمانی "ترکی الدخیل" مدیر کل شبکه العربیه را از سمت خود برکنار و سلمان الدوسری رابه جای وی منصوب کرد. وهابی ها ی افراطی مدعی شدند که ترکی الدخیل "42 ساله" عامل نفوذی شیعیان است و با دریافت پول کلان از برخی شخصیت های پر نفوذ عراقی اقدام به پخش این مستند کرده است. اگر چه ترکی الدخیل این اتهام را بشدت تکذیب کرد اما وهابی های تند رو ادعا کردند که این مستند حقانیت سید حسن نصرالله را بیش از پیش نزد افکار عمومی ثابت کرد.

فشاروهابی ها تا جائی رسید که این مجموعه های تکفیری خواستارمحاکمه و اعدام ترکی الدخیل به دلیل " خیانت بزرگ" شدند واین احتمال وجود دارد که مدیر کل برکنار شده العربیه به دادگاه فراخوانده شود. فیلم دیگری که از شبکه " ام بی سی" عربستان پخش شد سید حسن نصرالله را به صورتی طنزآمیز ترسیم کرده ودست یک فرد نا معلوم ایرانی را می بوسد و دستورات خود رابه زبان فارسی  از ایران دریافت می کند.

طبیعی است پخش این دو فیلم با واکنش هائی از سوی جهان عرب مواجه شد و بسیاری از بینندگان نسبت به سقوط اخلاق حرفه ای در این دو شبکه انتقاداتی داشتند. متاسفانه جهان عرب وبطور عمومی تر جهان اسلام امروز گرفتار دو پدیده شوم یکی صهیونیزم ودیگری وهابیت است که به موازات یکدیگر علیه ملت های اسلامی عمل می کنند.

از این رو وهابیت وصهیونیزم وجود یک شخصیت مبارز اسلامی مانند سید حسن نصرالله را بر نمی تابند وبصورتی کاملا هماهنگ درصدد ترور شخصیتی دبیر کل حزب الله برآمدند. 

اما چرا عربستان در این مرحله اقدام به جریان سازی علیه دبیر کل حزب الله کرده وهدف رژیم قبیله ای آل سعود از این جریان سازی ها چیست؟ طبیعی است عربستان که در طول 5 سال بحران سوریه از همه ابزارهای تخریبی خود برای سرنگونی دولت بشار اسد و حذف مقاومت اسلامی از صحنه مبارزاتی استفاده کرد ،به دلیل حضور قدرتمندانه حزب الله در سوریه با ناکامی مواجه شد.

پیشروی های اخیر نیروهای مسلح سوریه و حزب الله در مناطق شمال حلب و آزادسازی دو شهر استراتژیک نبل والزهراء در اطراف حلب ،شکست بزرگی برای آمریکا ،عربستان ،ترکیه ، رژیم صهیونیستی وقطر تلقی می شود. عربستان که به نیابت از رژیم اسرائیل و آمریکا عمل می کند طی 5 سال گذشته بیش از 36 میلیارد دلار کمک مالی در اختیار گروهک های تروریستی جیشالاسلام ، داعش وجبهه النصره در سوریه قرار داد.

بر قراری آتش بس از سوی دو بازیگر قدرتمند بحران سوریه یعنی آمریکا و روسیه بدون مشورت با بازیگران منطقه ای ،خشم عربستان و ترکیه را بر انگیخت.

سفر محرمانه اخیر عادل الجبیر وزیر خارجه رژیم عربستان به فلسطین اشغالی و دیدار وی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر وموشه یعلون وزیر جنگ و نیز رئیس موساد در چارچوب رایزنی های موجود میان ریاض وتل اویو برای بحرانسازی های جدید و تجزیه سوریه قرار دارد.

شاید طرح سری آمریکا موسوم به طرح" ب " برای ورود تهاجمی به سوریه و تجزیه این کشور به 3 بخش علوی نشین، سنی نشین و مسیحی نشین اخرین تلاش بازیگران بحران سوریه برای حذف این کشور و نیز حزب الله از محور مقاومت تلقی شود. از این رو رسانه های گسترده عربستان برای تخریب چهره محبوب ترین رهبران جنبش حزب الله وارد عمل شدند اما این جریان سازی ها بسیار ناشیانه و عجولانه بود.

نزارقبانی شاعر فقید سوری ویکی از منتقدان رژیم های مرتجع عرب اعتقاد داشت که رژیم های عربی دچار بیماری "خود فرسایش" هستند و نمی توانند خود را ترمیم کنند.

به اعتقاد این شاعر واندیشمند عرب اینگونه رژیم ها را باید در بازارهای سیاه بین المللی به مناقصه گذاشت تا کشورهای پیشرفته بر اساس الگوهای خود یک حاکمیت عقلانی را برای این رژیم ها تعریف کنند.

مشکل جهان عرب اینجاست که عربستان اکنون به یک رژیم مزاحم و تخریب گر برای جهان اسلام وجهان عرب تبدیل شده وبه جای حل مشکلات جهان اسلام در صدد فرو پاشی محور مقاومت اسلامی برآمده است. اقدام عربستان در کشتار مردم بیدفاع یمن ،عراق و سوریه واستفاده ابزاری این رژیم از گروهک های تروریستی دور نمای خطرناکی را برای منطقه آشوب زده خاور میانه ترسیم کرده است.

تحركات اخیر جریان های ضد مقاومت اسلامی  در لبنان با محوریت عربستان و تشدید جریان سازی های رسانه های گسترده رژیم عربستان علیه شخص دبیر کل حزب الله از وقوع حوادث جدیدی در منطقه برای حذف مقاومت اسلامی حکایت دارد.


ویدیو مرتبط :
نتانیاهو خواستار برکناری مدیر شرکت مخابراتی اورانج شد