سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



موج مخالفت با قانون اساسی جدید نپال به پایتخت رسید


به گزارش خبرگزاری «رویترز» تظاهرات روز یکشنبه صدها نفر از شهروندان کاتماندو با ورود پلیس به خشونت انجامید.
معترضان پایتخت نپال در حمایت از گروه اقلیت مدهسی در جنوب این کشور که معتقدند خواسته های آن ها در قانون اساسی جدید این کشور منعکس نشده است، دست به تظاهرات زدند.
«شاربندرا نات شوکلا» رهبر یکی از احزاب ائتلاف مخالفان در این باره گفت : تظاهرات روز یکشنبه در پاسخ به استثمار دولت بود و ما تا زمان احقاق حقوق خود به مبارزه ادامه خواهیم داد.
قانون اساسی جدید نپال که سپتامبر گذشته (شهریور 94) تصویب شد، آخرین گام در توافق صلح میان دولت و مخالفان مائویست و پایان تحولات سیاسی در این کشور بود.
با این حال مردم منطقه مدهسی به عنوان تامین کننده اصلی غلات این کشور خواهان فعالیت به عنوان یک منطقه خودمختار هستند و قانون اساسی جدید دولت و تقسیمات استانی را بر نمی تابند.
دولت نپال پیش از این پیشنهاد الحاق دو اصلاحیه به قانون اساسی جدید را با هدف تضمین نقش فعال این منطقه در پارلمان نپال ارائه کرده بود.
با این حال مخالفان این پیشنهاد دولت را مبهم، ناقص و ریاکارانه توصیف و آن را رد کردند تا اعتراض ها دراین زمینه تا به امروز ادامه یابد.
در تظاهرات های هشت ماه گذشته در این کشور بیش از 50 نفر جان خود را از دست داده اند.
این در حالی است که سال گذشته دامنه اعتراض ها در این زمینه به انسداد گذرگاه تعیین کننده در مرز هند و نپال رسید.
توقف واردات سوخت و کالا در این مدت، نپال را در آستانه یک بحران انسانی قرار داد و با تغییر معادلات سیاسی در منطقه، کاتماندو را به سمت توسعه روابط با پکن سوق و به امپراتوری هند در تامین سوخت مورد نیاز نپال پایان داد.
آساق ** 9386**1856

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
با کدام روشهای کاری شرکت مخالفت اساسی دارید؟