سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گوشی لومیا ۶۵۰؛ زیبایی با قلب ضعیف


گوشی لومیا ۶۵۰؛ زیبایی با قلب ضعیفوین فون/ لومیا ۶۵۰ که به تفاسیری قرار است که آخرین لومیای تولید شده باشد به دفعات تصاویر و مشخصات سخت افزاری آن فاش شده، که اگر به صورت رسمی از طرف مایکروسافت رونمایی شود دیگر چنگی به دل نخواهد زد و از هیجان آن کاسته شده است. با این وصف، لومیا ۶۵۰ تا به حال موافقان و مخالفان زیادی داشته است. در ادامه با ما همراه شوید.

از یک سو، لومیا ۶۵۰ شایعه شده که فریمی از فلز تراش خورده و درب پشتی پلی کربنات داشته باشد، که اولین گوشی میان رده پایین تر از سری ۸xx است که در آن فلز به کار رفته، و اینکه به نظر می رسد حس بهتری در دست خواهد داشت و از لومیا ۵۵۰ بهتر خواهد بود.

از سوی دیگر، موارد فاش شده از داخل مایکروسافت نیز کمی گیج کننده به نظر میرسد. به عنوان یک میان رده، لومیا ۶۵۰ باید یک پیشرفت نسبت به لومیا ۶۴۰ باشد. نه به این دلیل که صاحبان لومیا ۶۴۰ برای خرید مدل جدید دست و پا بشکنند، که البته خنده دار به نظر میرسد، بلکه از طرفی لومیا ۶۵۰ چیز خاصی نخواهد داشت.

لومیا ۶۴۰ Xl را در نظر بگیرید، از پردازنده اسنپدراگون ۴۰۰ بهره می برد، که سه سال از تولید آن می گذرد، و در کل قیمت خوبی نیز دارد. دارای باتری بزرگ، تماس با وای فای، تماس با LTE (VoLTE) و همچنین دوربین ۱۳ مگاپیکسل با لنز کارل زایس است. علی رغم آن، لومیا ۶۴۰ با گوشی های همچون رد می نوت ۲ و رد می نوت ۳ که جدید تر هم هستند رقابت می کند، گوشی هایی که ارزان قیمت هستند و از نظر مشخصات سخت افزاری برتری دارند و قیمت پایین تری نسبت به ۶۴۰ دارند. شایعه شده لومیا ۶۵۰ قیمتی بالاتر از لومیا ۶۴۰ خواهد داشت و احتمالا قیمت آن با ۶۴۰XL (که ثبات یافته) یکی بوده یا اینکه از آن بیشتر خواهد بود، اما از ۶۴۰ دوربین ضعیفتری خواهد داشت. همچنین لومیا ۶۵۰ باتری ضعیفتری خواهد داشت و در عمل نیز ضعیفتر خواهد بود.

در حالی که اسنپدراگون ۲۱۲ نسبت به اسنپدراگون ۴۰۰ برتری هایی دارد مانند،x5 LTE و Blutooth 4.1 ، اما زیاد راضی کننده نیست. این چیپ از لومیاهایی که به اسنپدراگون ۴۰۰ مجهز هستند ضعیفتر خواهد بود و از نمایش تصویر دوم(screen-casting) خوبی برخوردار نخواهد بود ، نه اینکه مایکروسافت ویژگی کانتنیوم به دستگاه های پایین رده بیاورد، اسنپدراگون سری ۲۰۰ توانایی نمایش تصویر دوم را نخواهند داشت. اگر مایکروسافت بجای اسنپدراگون ۲۱۲ از ۴۱۲ استفاده میکرد[تصمیم عاقلانه]، ویژگی دیگری باقی نمی ماند که اضافه کند و شاید این شرکت میتوانست تفاوتی معنادار نسبت به مدلهای ۵۵۰،۶۴۰،۶۵۰ از نظر کیفیت صفحه، دوربین و ویژگی های چشم گیر ایجاد کند.

در پایان، مشخصات سخت افزاری همه چیز یک دستگاه را تشکیل نمی دهند، بلکه آنها قسمتی از یک دستگاه هستند. مایکروسافت ارائه لومیا ۶۵۰ را به تاخیر می اندازد تا مشکلات را برطرف سازند که نشان دهنده این است که این شرکت درباره این امر جدی است که یک مجموعه کامل به به بازار ارائه کند. اگر اسنپدراگون ۲۱۲ برای کم خرج کردن انتخاب شده است، فکر می کنم که مایکروسافت درباره ۶۵۰ محافظه کارانه عمل کرده که بازار محصولات دیگر مانند Vaio Viz, NuansNeo و Liquid Jade primo را در غرب تحریک کند. مهم نیست که چطور در باره ۶۵۰ فکر می کنم، دلیل قانع کننده ای برای استفاده از اسنپدراگون ۲۱۲ درون یک میان رده سال ۲۰۱۶ وجود ندارد.

درباره مشخصات پردازنده های شرکت کوالکام در این لینک بخوانید.

با خواندن این مطلب آیا شما فکر میکنید ۲۱۲ میتواند پردازنده مناسبی باشد؟


منبع: وین فون


ویدیو مرتبط :
تماشا کنید: مقایسه کیفیت تصویر دو گوشی لومیا 925 و لومیا 928