کارگردان فیلم «نقطه کور»: یک شبه نمی‌توان بازیگر شد


کارگردان فیلم «نقطه کور»: یک شبه نمی‌توان بازیگر شدباشگاه خبرنگاران/ کارگردان «نقطه کور» از چالش‌های انتخاب بازیگر برای فیلم جدیدش و پیامدهای آن سخن گفت.
مهدی گلستانه کارگردان سینما در خصوص فراخوان انتخاب بازیگر برای فیلم جدیدش گفت: من به دنبال یکسری بازیگر می‌گشتم نه به معنای هنرپیشه؛ بلکه افرادی که بتوانند از پس نقش برآیند. منظورم این است که بنوازند، بازی کنند و تیپیکال باشند که واقعا در این باره به مشکل برخوردیم. از طرفی مدیریت آن از همه چیز سخت‌تر بود؛ به نحوی که تا این لحظه با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.
وی افزود: در سینمای ایران کمبود بازیگر وجود ندارد. اتفاقا از فراوانی لبریز شده است؛ اما واقعا برای نقش ما، بازیگر بخصوصی دیده نمی‌شد و این کار ما را سخت کرد. پس همزمان با درخواست پروانه ساخت، فراخوان بازیگر را نیز منتشر کردیم که اگر پیدا نشد، فیلم را نسازیم.
وی ادامه داد: بعد از انتشار فراخوان پشیمان شدیم؛ چون به شخصه با این حجم بی‌احترامی آن هم یک جا روبرو نشده بودم. دوستان عجولی که فکر می‌کنند یک شبه باید بازیگر و سوپر‌استار شوند.
این کارگردان اضافه کرد: به دوستانی که بی‌احترامی کردند بگویم اولا قابلیت جواب دادن به 21000 ویدئو را نداریم؛ پس بی‌احترامی کار پسندیده‌ای نیست. از آن بدتر این است که این بی‌حرمتی‌ها به تمامی سینمای ایران تعمیم داده می‌شود. امیدوارم هرچه سریع‌تر بتوانیم سه نفر بازیگری را که می‌خواهیم، پیدا کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که مگر به آموزشگاه‌ها برای انتخاب بازیگر فیلم مراجعه نکردید، عنوان کرد: اتفاقا در آن سنی که بازیگر می‌خواهیم پسران و دختران فراوانی در آموزشگاه‌ها وجود دارد اما مسئله اینجاست که الزام داریم نوازنده باشد.
کارگردان «نقطه کور» در جواب به این سوال که چرا آموزشگاه‌های بازیگری به مسائلی چون ورزش، آموزش موسیقی و ... بازیگر آنچنان توجه نمی‌کنند، تصریح کرد: زمانی که بحث مالی به میان می‌آید این موضوعات که لازمه بازیگر حرفه‌ای است تا حدودی فراموش می‌شود. پس سخت‌گیری برای تعلیم برخی موضوعات به بازیگر جواب نمی‌دهد. البته در این راستا با تعدادی از مدیران چند آموزشگاه که خروجی خوبی دارند، صحبت کردم. آن‌ها می‌گفتند زمانی که از هنرجوها تکلیف هفتگی می‌خواهیم، شانه خالی می‌کنند و حضورشان کم‌رنگ می‌شود.
گلستانه در خصوص حمایت از جوان‌های فیلمساز خاطرنشان کرد: سال‌هاست تلاش می‌کنیم تا بحث حمایت دولتی از تولید خارج و وارد اکران شود؛ اما حداقل تا الان این کار انجام نشده است. به نظرم اگر تمرکز بخش دولتی فقط روی اکران باشد، همه چیز درست می‌شود. چون بخش خصوصی در تولید یارای مقابله ندارد و این نگران کننده خواهد بود. متاسفانه سینما چندسالی شکست بدی خورد تا جایی که باعث شد سرمایه‌گذاران از ترس عدم بازگشت سرمایه، عقب‌نشینی کنند اما خوشبختانه فروش فیلم‌ها در نوروز امسال، سینما را سربلند و سرمایه‌گذاران را دلگرم کرد و می‌توان با قدم‌های محکم‌تر رو به جلو حرکت کرد. به شخصه به سینمای پیش رو بسیار امیدوارم.




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
تصادفات نقطه کور