سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ناقوس جنگ کارت‌های گرافیک در نبرد DirectX 12 به صدا در آمد


ناقوس جنگ کارت‌های گرافیک در نبرد DirectX 12 به صدا در آمد

شرکت Futuremark، توسعه دهنده ابزار بنچمارکینگ 3DMark، نسل بعدی این نرم افزار محبوب بنچمارکینگ را که مبتنی بر رابط برنامه نویسی DirectX 12 خواهد بود، طی رویدادی با همکاری انویدیا و گالاکس به نمایش گذاشت. این بنچمارک جدید با نام 3DMark Time Spy، عملکرد کارت‌های گرافیک را با جدید‌ترین رابط برنامه نویسی دنیا، DirectX 12، محک می‎زند.

شهر سخت افزار/ شرکت Futuremark، توسعه دهنده ابزار بنچمارکینگ 3DMark، نسل بعدی این نرم افزار محبوب بنچمارکینگ را که مبتنی بر رابط برنامه نویسی DirectX 12 خواهد بود، طی رویدادی با همکاری انویدیا و گالاکس به نمایش گذاشت. این بنچمارک جدید با نام 3DMark Time Spy، عملکرد کارت‌های گرافیک را با جدید‌ترین رابط برنامه نویسی دنیا، DirectX 12، محک می‎زند.

این ابزار بنچمارکینگ که نیازی به معرفی ندارد، به زودی بروزرسانی خواهد شد و پشتیبانی از جدید‌ترین رابط برنامه نویسی مایکروسافت که پردازنده‌های گرافیکی روز از آن پشتیبانی می‌کنند، اضافه خواهد شد. بدون شک معرفی این بنچمارک جدید برای تمامی کاربران و بویژه آنهایی که به بررسی و آزمایش کارت‌های گرافیک می‌پردازند، خوش آیند و نوید بخش خواهد بود.

با ارائه این بنچمارک جدید، احتمالاً نبرد میان پردازنده گرافیکی AMD Fiji با GM200 انویدیا سرانجام به نتیجه خواهد رسید و می‌توانیم بفهمیم که کارایی کدام یک از آن‌ها با DirectX 12 بهتر است. بازی‌های مبتنی بر DirectX 12 که تاکنون عرضه شده‌اند، پاسخ روشنی با خود نداشته‌اند و هنوز نمی‌توان گفت پردازنده‌های گرافیکی انویدیا با DirectX 12 عملکرد بهتری دارند یا تیم سرخ، با این حال این انتظار خیلی زود به پایان می‌رسد.

در حالی که انویدیا پشتیبانی کامل از DirectX 12_1 را به عنوان یکی از نقاط قوت کارت‌های گرافیک مبتنی بر پردازنده گرافیکی GeForce GTX 980 Ti تبلیغ می‌کند، تیم سرخ با افتخار هرچه تمام قدرت محاسبات ناهمگن را با کارت‌های گرافیک مبتنی بر معماری GCN به نمایش گذاشته است. شاید بنچمارک‌های مصنوعی راه مناسبی برای شبیه سازی توانایی کارت گرافیک در گیمینگ واقعی باشد، اما غالباً آن‌ها قدرت پردازشی خام را اندازه‎گیری می‌کنند. در هر حال این دست از بنچمارک‎ها برای سنجش کارایی DirectX 12 نسبت به DirectX 11 در سطح پایین سخت افزاری، ایده آل به نظر می رسد.


ویدیو مرتبط :
تست بازی AOT روی DirectX 12 vs DirectX 11 از گارد3دی