سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون وزیر نفت: عراق بزرگ‌ترین مشتری گاز ایران می‌شود


معاون وزیر نفت: عراق بزرگ‌ترین مشتری گاز ایران می‌شودایسنا/ معاون وزیر نفت با اشاره به اجرایی شدن برجام گفت: طی سالهای گذشته شاهد توسعه روزافزون شبکه گازرسانی داخلی و توسعه همکاری و تعامل با دیگر کشورها برای افزایش سهم خود در تجارت جهانی گاز بوده ایم و با لغو تحریمها شاهد شکوفایی بیش از پیش این صنعت خواهیم بود.

حمیدرضا عراقی با بیان این که صنعت گاز در حالی امسال پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد که طی این سالها شاهد اجرای پروژه های متعددی بوده است، افزود: با برنامه ریزی و سرمایه گذاری وزارت نفت در حوزه پارس جنوبی و اولویت بندی فازهای این میدان مشترک، شاهد افزایش حجم تولید گاز کشور بوده ایم و در ادامه راه نیز شرکت ملی گاز ایران توانست با اجرای پروژه های اولویت دار، این گاز را به مبادی مصرف تحویل دهد.

وی اعلام کرد: هم اکنون نزدیک به ٩٠ درصد جمعیت کشور در قالب ٢٢ میلیون و ٥٨٥ هزار خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و با تدبیر دولت تا پایان سال ٩٦ این رقم به صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت.

به گفته معاون وزیر نفت، از سوی دیگر علاوه بر توسعه زیرساختهای داخلی گاز برای افزایش تعداد مشترکان خانگی و صنعتی با هدف حمایت از محیط زیست و کاهش مصرف فرآورده های نفتی، برنامه ریزی برای افزایش حجم صادرات گاز نیز به صورت ویژه پیگیری شد و هم اکنون شاهد نهایی شدن قرارداد صادرات گاز به عراق هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: بر این اساس، عراق با دریافت روزانه ٤٠ تا ٦٥ میلیون مترمکعب گاز به عنوان بزرگترین مشتری گاز ایران بدل خواهد شد.

عراقی در ادامه با بیان این که صنعت گاز ایران در دوران پساتحریم امکان جذب بیش از ٤٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری را به روشهای BOO و BOT دارد، تاکید کرد: با ایجاد ارتباط منطقی و معقول در دوران پساتحریم می‌توانیم با کشورهای همسایه رابطه داشته باشیم و به راحتی، گاز را به این کشورها صادر کنیم.

به گفته معاون وزیر نفت در امور گاز، انتقال فناوری، اولویت نخست صنعت گاز در مذاکره با شرکتهای خارجی است و در پساتحریم نیز این اولویت مد نظر قرار می گیرد.

براساس گزارش وزارت نفت، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: در دوران پساتحریم با ایجاد اعتماد و ارتباط منطقی با کشورهای جهان می توانیم به جایگاه واقعی خود در تجارت جهانی گاز دست یابیم و از سوی دیگر می توانیم تجارب پنجاه ساله این صنعت را صادر کنیم.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
اظهار بی اطلاعی معاون وزیر نفت از صدور رای برای پرونده