مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



انتقاد بی‌سابقه مجری زن سعودی از اعتقادات وهابیت + فیلم


یک مجری زن سعودی، در برنامه زنده تلوزیونی، سیاست های این کشور و ترویج اعتقادات سلفی و وهابی را به باد انتقاد گرفت و آن را عامل اصلی اسلام هراسی و اقدامت تروریستی در کشورهای مختلف دانست.

به گزارش «شیعه نیوز»، در یک برنامه زنده تلوزیونی، مجری زن این برنامه، به انتقاد شدید از اعتقادات وهابیت و سلفی پرداخت و آن را عامل اصلی وقوع جنایات و حملات تروریستی در اقصی نقاط جهان خواند.

«نادینه البدیر» که با شجاعت کم نظیری سخن می گفت، سخنان خود را در ابتدا با چند پرسش آغاز کرد.

وی پرسید: واقعا چه کسی اقدامات تروریستی در کشورهای اروپایی، عراق، سوریه، افغانستان و دیگر کشور های را انجام مرتکب می شود؟ آیا این اقدامات تروریستی نشان دهنده چهره اسلام حقیقی هستند؟

این مجری سپس به پاسخ از سوال خود پرداخت و گفت: عاملین این حملات انتحاری و کسانی که در سوریه و عراق مردم بی دفاع را می کشند، کسانی هستند که ما شاید آنان را بشناسیم، شاید از دوستان و آشنایان ما باشند. حال که اینها همان افرادی هستند که در جامعه ما بوده اند و اکنون به چنین جنایاتی دست زده اند، چگونه می توانیم بگوییم، اقدام آنان نشانگر اسلام حقیقی نیست. آنان نیز ادعای مسلمانی می کردند.

این مقاله نویس و مجری سعودی سپس می افزاید: برخی گمان می کنند عاملین این حملات وحشیانه، افرادی معتاد و یا دائم الخمر و بی خانمان هستند، ما می دانیم که در کشور های اروپایی امثال این افراد زیاد هستند که گدایی می کنند و شب ها را در خیابان ها می گذرانند ولی هیچ یک از آنان اقدام به حمله انتحاری و تخریب مساجد مسلمانان نمی کنند. این مسلمانان هستند که خود را می کشند تا چند نفر دیگر را بکشند.

البدیر در پایان به انتقاد شدیدی از آموزه های سلفی و وهابیت پرداخت و گفت: مشکل از آموزش هایی است که ما در مدارس و دانشگاه ها به فرزندانمان می آموزیم و به آنها یاد می دهیم که هر کس غیر از دین و مذهب ما را داشت، کافر است. کجایند بزرگان سلفی و وهابی تا بیایند و جواب این خون هایی که در جهان به ناحق ریخته می شود را بدهند؟

این نخستین بار است که یک مجری تلوزیونی چنین به عقاید وهابی و سلفی در تلویزیون رسمی عربستان سعودی، می تازد و آن را به باد انتقاد می گیرد.

Download

انتهای پیام/ 852


ویدیو مرتبط :
انتقاد صریح ژیلا صادقی به انتشار عکس خصوصی یک مجری زن