سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



موکب های وزارت نیرو در مرز مهران به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه می کند


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، سردار ابراهیم راحمی در خصوص برنامه های این ستاد در پذیرایی از زائران اربعین حسینی اظهار داشت: این خدمات رسانی تا چهار روز پس از مراسم اربعین حسینی (دوشنبه 16 آذر) ادامه خواهد یافت.
وی گفت: ستاد عتبات عالیات کشور مشارکتی 10 ساله در بازسازی عتبات عالیات دارد و وزارت نیرو نخستین وزارتخانه ای است که در این کار سهیم شده و با ارائه خدمات آب و برق و تأمین آب شیرین عتبات عالیات، طرح هایی را عملیاتی کرد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات وزارت نیرو افزود: تاکنون 10 دستگاه سامانه آب شیرین کن در صحن حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حومه صحن و در مسیر حرکت زائران در جاده بغداد، نجف و کربلا نصب شده است.
وی ادامه داد: احداث پست 63 کیلوولت نجف- کربلا و احداث نیروگاه 162 مگاواتی 'حیدریه' عراق به منظور برق رسانی به کربلا و نجف اجرا شده و تعمیر، بازسازی و بهره برداری از 2.5 مگاوات ترانس ها و ژنراتورهای اسقاطی عراق نیز بخشی از کارهای انجام شده توسط متخصصان ایرانی این ستاد است.
راحمی تصریح کرد: در سال 1392 حدود 860 میلیارد ریال، سال 1393 حدود 890 میلیارد ریال و امسال نیز مبلغ مشابهی که میزان نهایی آن تا پایان سال مشخص خواهد شد، به صورت کمک های نقدی و جنسی به عتبات عالیات انجام شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات وزارت نیرو اضافه کرد: از ابتدای امسال، آب رسانی به چزابه و شلمچه در دستور کار ستاد قرار گرفت و در چزابه با احداث حدود 12 کیلومتر کانال، ضمن آب رسانی به این شهر و روستاهای اطراف، مشکل آب شرب 'اربیل' عراق نیز مرتفع شد.
وی تصریح کرد: حدود 60 میلیارد ریال در چزابه، 50 میلیارد ریال در شلمچه و 80 میلیارد ریال در مهران هزینه شده تا مشکل تأمین آب این مناطق برطرف شود.
به گفته وی، امسال وزارت نیرو در دو طرف مرز مهران (در داخل خاک میهن اسلامی و در داخل خاک عراق) اقدام به احداث موکب هایی برای پذیرایی از زائرین اربعین حسینی کرده که این موکب ها در فضایی حدود دو هزار مترمربع در داخل و خارج مرز، آماده خدمات رسانی به زائران است.
راحمی، بیشترین راهپیمایی را در مسیر کربلا و نجف به طول 85 کیلومتر اعلام کرد و افزود: در این مسیر پنج ایستگاه توزیع آب از سوی وزارت نیرو پیش بینی شده تا نیازهای مصرفی زائران و پذیرایی از آنان به نحو مطلوب انجام پذیرد و محل اسکان زائران نیز در این ایستگاه ها فراهم است.
وی خاطرنشان کرد: حدود 250 نفر در موکب کربلا، حدود 170 نفر در خصوص مأموریت های آب رسانی در ایستگاه های مختلف، 150 نفر در صنعت آب و برق خوزستان و 200 نفر در مرز مهران به خدمتگزاری زائران حسینی اقدام می کنند.
برای سهولت تردد و خدمات رسانی به زائران، دستگاه های مختلفی در کشور برنامه ریزی کرده اند تا شرایط مطلوبی برای خلق حماسه بزرگ اربعین ایجاد شود.
اقتصام (1) 3065 ** 2023

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
زائران اربعین حسینی - مرز مهران