سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تجهیزات بیش از ۵۰ شرکت از ۲۰ کشور برای ساخت بمب در اختیار داعش قرار دارد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بیش از 50 شرکت از 20 کشور مختلف به صورت قانونی وسایلی را در اختیار داعش قرار می‌دهند تا بتواند به وسیله آنها بمب بسازد.

خبرگزاری اسپوتنیک بنابر گزارش مرکز تحقیقات تسلیحات جنگی با انتشار این خبر نوشت که کشورها در جلوگیری از فروش چنین وسایلی کوتاهی می‌کنند.

این تحقیقات بر مبنای تحقیق بر روی زنجیره‌ای از تسلیحاتی است که در عراق و سوریه کشف شده‌اند. تجهیزات انفجاری دست‌ساز با کالاهایی ساخته می‌شوند که برای صادرات آنها نیازی به دریافت مجوز دولت نیست و تحت قوانین فروش سلاح قرار ندارند.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که تسلیحات در عراق و سوریه به بازارهایی در دیگر کشورها از جمله ترکیه، هند و آمریکا وابسته است. در بخشی از این گزارش آمده است: «نیروهای داعش با ساختن تجهیزات انفجاری آنها را به تمامی مناطقی که درگیری در آنها جریان دارد فرستاده‌اند و نشان این نیروها هم بر روی تسلیحات به چشم می‌خورد.»

تحقیقات 20 ماهه حاکی از آن است که داعشی‌ها از بیش از 700 قطعه برای ساخت تجهیزات انفجاری استفاده می‌کنند و 51 شرکت از 20 کشور در ساخت این بمب‌ها دخالت دارند.

انتهای‌پیام/م

http://fna.ir/C98ARW


ویدیو مرتبط :
‫وب سایتی که درایور تمامی سخت افزارها و تجهیزات کامپیوتری را رایگان در اختیار شما قرار می دهد‬‎