علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



جزئیات طرح‌های توسعه‌ای قطار حومه در کشور


محسن پورسیدآقایی در گفتگو با مهر با اشاره به برنامه‌ریزی برای رشد جابه جایی مسافر از طریق قطارهای حومه‌ای، گفت: پیش‌بینی می‌شود با ایجاد و توسعه خطوط جدید حومه‌ای، با توجه به اهداف تعریف شده در افق ۱۴۰۰، ظرفیت حمل مسافر در این بخش تا ۲۰ میلیون نفر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تعداد کل مسافران حومه‌ای در سال ۹۳، سه میلیون نفر بوده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال ۹۴ با ۶۰ درصد افزایش، به ۵.۲ میلیون نفر برسد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن به مشخصات قطارهای حومه‌ای جدید اشاره کرد و گفت: این قطارها به صورت چهار واگنه با ظرفیت ۳۳۶ صندلی اتوبوسی و سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده است.

پورسیدآقایی به احداث خط دوم کرج – هشتگرد و خط دوم هشتگرد – قزوین اشاره کرد و اظهار داشت: تراک‌بندی مسیر تهران – قم، احداث خط در مسیر تهران – پردیس – رودهن و احداث خط دوم تهران – ورامین – گرمسار از طرح‌های توسعه‌ای در دست بررسی و مطالعه است.

وی ادامه داد: اتصال خط دوم تهران – پرند و احداث خط قم – ساوه از دیگر طرح‌های توسعه‌ای قطارهای حومه بوده که در شرکت راه‌آهن در حال بررسی و مطالعه است؛ ضمن آنکه چندین طرح توسعه‌ای دیگر هم در سراسر کشور در دست مطالعه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام دیگر طرح‌های توسعه‌ای قطارهای حومه که در دست بررسی و مطالعه قرار دارند، افزود: احداث خط دوم اهواز – بندر امام، احداث خط دوم کاشمر – فریمان، اتصال خط ایستگاه ابومسلم – اینانلو، اتصال قمرود – قم، احداث خط دوم اهواز – اندیمشک، احداث خط دوم کاشمر – نیشابور و احداث خط دوم محمدیه – قزوین از دیگر طرح‌های مطالعاتی است.

پورسیدآقایی ادامه داد: احداث خط مشهد – گلبهار، احداث خط مشهد – قوچان، احداث خط اصفهان – نجف‌آباد، احداث خط اراک – مهاجران، احداث خط سهند – تبریز و احداث خط اصفهان – شاهین‌شهر هم در دست بررسی و مطالعه قرار دارد.  


ویدیو مرتبط :
توسعه مدیران راهبردی فرهنگی کشور طرح ریزی و استقرار سیستم مدیریت انرژی مبتنی بر