سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لزوم تست غربالگری توکسوپلاسموز در زنان باردار/ شایع‌ترین عفونت انگلی در کمین نوزادان


معصومه عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس،‌ درباره بیماری توکسوپلاسموز اظهار داشت: توکسوپلاسموز یکی از شایع‌ترین عفونت‌های انگلی مشترک بین انسان و حیوان با پراکندگی وسیع جهانی است. شیوع آلودگی در کشورهای مختلف در زنانی که در سن باروری قرار دارند؛ از 4 تا 100 درصد متغیر بوده به طور مثال در کشور کره و ویتنام کمتر از 0.8 درصد و در برزیل 74.5 درصد است.

وی افزود: آلوده شدن زنان باردار به توکسوپلاسموز در برخی مواقع منجر به مرگ جنین، زایمان زودرس، صدمات و ضایعات شدید مغزی و چشمی همچون نابینایی، کری و عقب‌ماندگی ذهنی می‌شود.

فوق ‌تخصص عفونی کودکان با اشاره به اینکه زنان باردار بیشتر مستعد ابتلا به عفونت‌های توکسوپلاسموز هستند، بیان داشت: این مسئله خطرات جدی را برای جنین به همراه دارد لذا به نظر می‌رسد که به کمک روش‌های آموزش و بهداشت همچنین افزایش سطح آگاهی‌های بهداشتی از طریق رسانه‌های عمومی می‌توان از بار آلودگی و عوارض غیر قابل برگشت آن در نوزادان کاست.

عابدینی گفت: افزایش سطح آگاهی‌های بهداشتی همچنین سبب کاهش هزینه‌های سنگین ناشی از درمان توکسوپلاسموز و آموزش افراد معلول ناشی از این بیماری می شود.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که تست غربالگری توکسوپلاسموز به صورت یک آزمایش سرولوژی روتین در مراکز بهداشتی درمانی شهری‌ و روستایی برای همه زنان در ابتدای بارداری انجام شود می‌توان اقدامات لازم را در درمان‌ آنها انجام داد، همچنین با ارائه راهنمایی‌ها و آموزش‌های لازم تا حد زیادی از عواقب ابتلا به این بیماری مخاطره‌آمیز پیشگیری کرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
درمان عفونت انگلی بزهای ایبریا با کمک پهپاد