اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران کره‌جنوبی جهت ساخت فرودگاه و مترو در مشهد ‌


نماینده شرکت سازنده بزرگترین فرودگاه جهان گفت: سرمایه‌گذاران کره جنوبی برای احداث فرودگاه و مترو در مشهد آمادگی دارند.

‌به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، حنین حداد‌ در دیدار معاون اقتصادی شهرداری با هیأت سرمایه‌گذاران کره جنوبی، اظهار کرد: از این رشدی که در دوره تحریم در مشهد داشته‌اید، بسیار شگفت‌زده شده‌ایم.

‌وی ادامه داد: در شرایط تحریم که ایران دارد اگر وضعیت به این‌گونه است پس در زمانی که تحریم‌ها برداشته شود چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

‌حداد با اشاره به مدیریت و نظارت شرکت کوهاوا در ساخت پل اینچئون، گفت: در حال حاضر 10 سال است که فرودگاه اینچئون به عنوان برترین فرودگاه جهان شناخته می‌شود که تمام اقدامات انجام شده آن با شرکت ما بوده است.

‌نماینده شرکت سازنده بزرگترین فرودگاه جهان با اشاره به برخی پروژه‌های اجرا شده توسط این شرکت، اضافه کرد: کوهاوا مدیریتی کنسرسیومی را برعهده دارد که این توانایی را دارد تا به اهداف از پیش تعیین شده شهرداری مشهد برسد.

‌حداد تصریح کرد: براساس اطلاعاتی که ما داریم استانداری خراسان رضوی قصد دارد فرودگاه فعلی را توسعه داده یا فرودگاه جدیدی را تاسیس کند.

‌وی اضافه کرد: علت اینکه ما تمرکز خود را بر روی چنین طرح‌هایی گذاشته‌ایم این است که تخصص اصلی ما ساخت و توسعه فرودگاه و قطار شهری در دنیا است.

‌نماینده شرکت کوهاوای کره جنوبی اظهار کرد: این شرکت آمادگی همکاری در این دو حوزه در قالب فاینانس و در ای ال.سی را داشته و براساس شرایط می‌توانیم پرداخت پروژه را قسط‌ بندی کنیم.

‌حداد با بیان اینکه دولت کره از پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی حمایت می‌کند، تصریح کرد: تیمی که قرار است با شهرداری مشهد همکاری کند، این توانایی را دارد که میزان هزینه پروژه‌ها را برآورد کرده و میزان هزینه را به دولت کره انتقال دهد تا دولت کره بخشی از این هزینه را تامین و تخصیص دهد.

‌این سرمایه‌گذار کره‌ای با اشاره به علاقه کره به سرمایه‌گذاری در ایران پس از لغو تحریم‌ها، تصریح کرد: یکی از بانک‌های کره می‌تواند برای واردات و صادرات پشتوانه خوبی باشد، زیرا این بانک، یک بانک دولتی است.

‌حداد یادآوری کرد: ‌اعتقاد داریم که با توجه به شرایط فعلی بانک‌های ایران می‌توانند نقش اساسی در ‌زمینه تعاملات داشته باشند.

‌وی عنوان کرد: با توجه به قضایای پیش آمده و رفع تحریم‌های ظالمانه، شاید ظرف دو سه هفته آینده بتوانیم تعاملات بسیار خوبی را شکل دهیم و وارد عملیات‌های اجرایی شویم.

‌نماینده شرکت سازنده بزرگترین فرودگاه جهان خاطرنشان کرد: شرکت فرودگاه‌های اینچئون می‌تواند تا 50 درصد در طرح‌های فرودگاه مشهد سرمایه‌گذاری کند.

‌وی ادامه داد: با توجه به اینکه گفته شده مشهد سالانه پذیرای 30 میلیون نفر جمعیت است، این آمادگی را داریم که یکی از اهداف سرمایه‌گذاری را فرودگاه قرار داده و با فرودگاه اینچئون روابطی را ایجاد کنیم.

‌حداد تصریح کرد: یکی دیگر از راه‌هایی که در زمینه توسعه یا ایجاد فرودگاه جدید مشهد وجود دارد، این است که ما افرادی را که سبب به موفقیت رسیدن فرودگاه اینچئون شده‌اند یا در زمینه ساخت فرودگاه سوابق بسیار خوبی دارند، مانند شرکت آلفابت را دعوت به همکاری کرده و از تخصص آنها که ساخت فرودگاه‌های خاص است، استفاده می‌کنیم.

‌این سرمایه‌گذار کره‌ای اضافه کرد: در حال حاضر یکی از مسائلی که در رابطه با فرودگاه‌ها در سطح جهان مطرح است نگهداری و مدیریت فرودگاه‌ها است، به طور قطع مطمئن باشید که اگر در حال حاضر فرودگاه اینچئون 10 سال متمادی است که به عنوان فرودگاه برتر جهان انتخاب می‌شود، علت اصلی آن حضور کارشناسان برتر و تفاوت نوع ساخت و ساز آن با بقیه فرودگاه‌های جهان است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اعلام آمادگی مولوی مرادزهی جهت مناظره در برنامه قضاوت با شما