گوناگون/ طراحی قطار شهری جدید لندن با 200 متر طول


  X     

تاریخ خبر : شنبه 1394.09.07 - 20:00

گوناگون/ طراحی قطار شهری جدید لندن با 200 متر طول

برترین ها/ شرکت حمل و نقل لندن از طراحی قطار شهری جدید این شهر رونمایی کرده است که در اصل توسط استودیوی طراحی «باربر اند اوزگربی» (Barber and Osgerby) طراحی شده است. این قطار در هر بار حرکت خود می‌تواند تا 1500 نفر را در پایتخت انگلستان جابجا کند. طول آن به 200 متر می‌رسد که دو برابرطول یک زمین فوتبال یا 18 برابر اتوبوس‌های شهری «روت مستر» این شهر است.
طراحی این مترو توسط زوج طراح انگلستانی، «باربر» و «اوزگربی» انجام شده است و در فضای داخلی آن درهای اتصال بین واگن به‌صورت کاملا عریض طراحی شده و هر طرف واگن نیز دارای سه جفت در برای ورود و خروج مسافران است.
بر اساس تصاویری که از طراحی داخلی این قطار نشان داده شده است، انواع صندلی‌ها از جمله صندلی‌های دو جفتی و فضای ورود مسافر با ویلچر نیز دیده می‌شود. روکش بنفش صندلی‌ها با رنگ مسیر کراس ریل، شرکت استفاده کننده از این قطار در نقشه‌های متروی لندن مطابقت داده شده است. مسافران در طول کل این قطار می‌توانند از واگنی به واگن بعدی وارد شوند.
جی اوزگربی درباره طراحی این قطار می‌گوید: «می‌توانید در ایستگاه مورگیت سوار قطار شوید، بدون این که قطار حرکت کند در طول آن راه بروید و در سر دیگر قطار در ایستگاه لیورپول پیاده شوید.»
این قطار که توسط شرکت بریتانیایی «بامباردیر» (Bombardier) تولید شده است با هدف حداکثر‎سازی بهره‌وری در قطارهای مترو طراحی شده است. از جمله موارد مرتبط با این هدف می‌توان به سیستم‌های مدیریت انرژی برای کنترل نور و تهویه هوا اشاره کرد که در زمان ترمز گرفتن قطار، انرژی در آستانه هدر رفتن را دوباره به سیستم تامین انرژی قطار برمی‌گردانند.
طراح این قطار می‌گوید: «ما کل قطار را طراحی کردیم، اما در نهایت نقش ما به تدریج از طراحی صنعتی فاصله گرفت و به سمت طراحی خلاق پیش رفت چرا که بیشتر طراحی‌های صنعتی از قبل انجام شده بود. بر همین اساس می‌توان گفت نقش ما تاثیرگذاری خلاقانه بر روند طراحی این قطار بود.»
اوایل امسال شرکت حمل و نقل لندن همکاری خود برای تولید این قطار را اعلام کرده بود و قرار است اولین نمونه آن در سال 2017 وارد ناوگان متروی این شهر شود. البته یک نمونه اولیه آن اکنون در کارخانه «بامباردیر» تکمیل شده و در حال گذراندن تست‌های کاربردی است.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
بولت قهرمان دو 200 متر المپیک 2012 لندن