ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



اختلاف عقیلی - استیماچ داستان تکراری فرکی - نویدکیا!


اختلاف عقیلی - استیماچ داستان تکراری فرکی - نویدکیا!ایسنا/ ماجراهای تلخ اختلاف بین بازیکن و مربی ظاهرا در تیم سپاهان پایانی ندارد. پس از جدایی فرکی به دلیل اختلاف با محرم نویدکیا به نظر می‌رسد، اختلاف عقیلی و استیماچ نیز سکانس دوم همین سناریوی آشناست، اما پایان این مشکل کجاست؟
پس از کناره‌گیری حسین فرکی آن هم به دلیل اختلافاتی که با محرم نویدکیا داشت و موضع خاص باشگاه سپاهان، دور از انتظار نبود که باز هم شاهد چنین اتفاقاتی در این باشگاه باشیم.
سپاهان که در دهه 80 دهه طلایی‌اش توانست یک پای ثابت لیگ قهرمانان باشد و با حضور در فینال جام باشگاه‌های آسیا و کسب جواز حضور در جام باشگاه‌های جهان توانسته بود به عنوان یک تیم خوب خودش را در آسیا مطرح کند حالا به نظر می‌رسد با نگاه بازیکن سالاری‌اش دچار بحران شده است. بحران‌هایی که اگر مهار نشود هم‌چنان برای این تیم ایجاد مشکل کرده و خواهد کرد.
پس از یک دهه یکه‌تازی سپاهان در فوتبال ایران، تغییرات مدیریتی در این باشگاه رخ داد البته در کنار این تغییرات این تیم توانست موفقیت‌های دیگری را کسب کند و با هت‌تریک قهرمانی در لیگ برتر ایران بار دیگر خودش را از باشگاه‌های دیگر جدا کرد، اما تدوام این تغییرات ثبات را از این باشگاه گرفته است.
پس از برکناری فرکی و بحث بازیکن‌سالاری در این باشگاه حالا بار دیگر شاهد اختلافی دیگر هستیم این بار اختلاف عقیلی- استیماچ، این اختلاف و بیان شدن مشکلات مالی باز هم این باشگاه را با بحرانی دیگر روبرو کرد، بحرانی که با اعتصاب بازیکنان این تیم همراه بود.
برای بررسی بیشتر این موضوع خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه اصفهان با عباس اخوان، کارشناس فوتبال به گفت‌وگو پرداخت. او در پاسخ به این سؤال که آیا تا به حال چنین بحرانی در باشگاه سپاهان رخ داده یا خیر، اظهارکرد: سپاهان در این‌گونه مسائل هیچ سابقه‌ای نداشته است به هرحال بحران مالی در تمام باشگاه‌های بزرگ نیز به وجود می‌آید، اما در این مسائل است که بحث مدیریت پیش می‌آید، زیرا مدیریت است که باید با برنامه‌ریزی صحیح بتواند تیم را در مسیری خوب قرار دهد.
وی با اشاره به بحرانی که با اختلاف فرکی و نویدکیا پیش آمد، گفت: اگر مدیریت در آن زمان می‌توانست حواشی را جمع کند کار به اینجا نمی‌کشید، سپاهان در این برهه زمانی نیز باید فکری کند و آب‌رفته را به جوی بازگرداند.
اخوان ادامه داد: بحث مسائل مالی و اختلافات برخی بازیکنان با استیماچ مشکلاتی است که در این تیم دیده می‌شود و بحث اعتصاب و کم کاری بازیکنان در زمین در سپاهانی که به لحاظ تیمی و فردی تاکتیک خوبی دارد هیچ گاه در این تیم دیده نشده و نمی‌توان پذیرفت که به دلیل ضعف بازیکنان است زیرا این بازیکنان افتخارات زیادی را با تیم کسب کردند.
این کارشناس فوتبال با بیان اینکه سپاهان دیگر نمی‌تواند مثل گذشته با چند برد پشت سر هم قهرمان شود، تصریح کرد: متأسفانه بازیکن سالاری در تیم شکل گرفت و رشد کرد البته طبیعی است که وقتی اتفاقی رخ می‌دهد و نتوان کنترلش کرد قطعاً در ادامه شاهد موارد مشابه خواهیم بود و می‌بینیم که بازیکن به خودش اجازه می‌دهد در کار مربی دخالت کند.
اخوان با اشاره به اختلاف عقیلی و استیماچ، گفت: هر بازیکنی که پا به سن می‌گذارد باید جایش را به جوانان بدهد و طبیعی است همان‌گونه که روزی به فوتبال آمده روزی هم باید از این فوتبال برود و اگر بازیکنی غیرت تیمی داشته باشد نباید به تیمی که وجهه آسیایی دارد ضربه بزند.
تنها چند بازیکن در سپاهان حرف برای گفتن دارند
وی با بیان اینکه اگر این شرایط ادامه‌دار شود وضعیت بدتر خواهد شد، ادامه داد: در سپاهان چند بازیکن دیگر حرف برای گفتن دارند که بتوانند مانند عقیلی سخنانشان را مطرح کنند.
این کارشناس فوتبال در پاسخ به این سؤال که نقش هواداران در شکل‌گیری بازیکن‌سالاری سپاهان را چگونه می‌بینید، تصریح کرد: در آن زمان نویدکیا که وجهه خوبی دارد باید هواداران را کنترل می‌کرد و امروز نیز نقش این هواداران در شکل‌گیری این پدیده در سپاهان بی‌تأثیر نیست، البته هواداران سپاهان همیشه حامی تیم بودند.
وی ادامه داد: هواداران باید انگیزه‌ای برای این‌گونه حرکات داشته باشند مگر اینکه یکسری از افراد در حوزه مدیریتی یا افرادی در حواشی کار تماشاگران را تحریک کند که البته این امر نیز بازهم به مدیریت ضعیف باشگاه برمی‌گردد.
هواداران سپاهان از جایی خط می‌گیرند
این کارشناس فوتبال با اشاره به کانون هواداران باشگاه سپاهان نیز ادامه داد: هواداران سپاهان از جایی خط می‌گیرند و تغذیه می‌شوند وگرنه هواداران سپاهان همیشه در سرما و گرما این تیم را حمایت کردند و این قضیه نشان می‌دهد یک جای کار می‌لنگد که همه این موارد به مدیریت برمی‌گردد.
وی با بیان اینکه در بحث مباحث تاکتیکی نمی‌توان ایرادی به این تیم وارد کرد، خاطرنشان کرد: بازیکنان توانمند هستند، اما یک بی‌انگیزگی و کم‌کاری در تیم وجود دارد.

کانال تلگرامی «کانال ورزش» را دنبال کنید telegram.me/canalevarzesh

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
گفتگو با باقریان درمورد شرایط سپاهان،فرکی و نویدکیا