سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وضعیت هوای اراک پس از سه روز هشدار؛ استاندارد شد


اوضاع هوای اراک پس از سه روز قرار داشتن در وضعیت هشدار، امروز به شرایط استاندارد رسید.

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی - با اشاره به استاندارد بودن شرایط هوای اراک اظهار کرد: پس از سه روز که وجود ذرات معلق 2.5 میکرون در هوای اراک از حد مجاز فراتر رفته بود، امروز شرایط به حالت عادی بازگشته است.

وی با بیان اینکه وزش باد در شب گذشته قدری در بهبود شرایط هوایی اراک موثر بود، افزود: خوشبختانه با توقف مصرف مازوت در نیروگاه حرارتی شازند به عنوان یکی از منابع اصلی آلایندگی هوای شهر اراک و شازند، میزان آلاینده‌ها امروز به شرایط استاندارد رسید.

به گزارش ایسنا؛ میزان ذرات معلق 2.5 میکرون در روز یکشنبه در هوای اراک 52 میکروگرم بر مترمکعب بود که در روز گذشته این رقم به 41 میکروگرم بر مترمکعب رسید، درصورتی که در شرایط استاندارد میزان این ذرات در هوا باید 35 میکروگرم بر متر مکعب باشد.

این در حالی است که میزان این ذرات در هوای شازند در روز یکشنبه به 81 میکروگرم بر متر مکعب رسید و علاوه بر آن، میزان دی‌اکسیدگوگرد بر حسب ppb در شازند به 170 رسید، درصورتی که میزان استاندارد آن 140 است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
وضعیت نابسامان کارگران آلومینیم سازی اراک- اراک