وقتی اصغر فرهادی سردبیر ماهنامه فیلم می شود(+عکس)


عکس روی جلد این شماره بازسازی تصویر مشهوری از فیلم خانه عنکبوت (۱۳۶۲، علیرضا داودنژاد) است که در آن عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی و داود رشیدی هم‌بازی بودند.

پانصدمین شماره ماه‌نامه سینمایی فیلم منتشر شد. این شماره ویژه در سی و سومین سال انتشار این مجله و به سردبیری اصغر فرهادی منتشر شده است.

به گزارش عصرایران به نقل از هنر و تجربه، ماه‌نامه فیلم از سال ۱۳۶۱ و ابتدا با نام «سینما در ویدئو» آغاز به کار کرد و در سه دهه اخیر با گروه‌های مختلفی از نویسندگان، اما با یک کادر سردبیری واحد، به انتشار خود ادامه داده است. در شماره ویژه پانصد این مجله، از جمعی از فیلم‌سازان مطرح ایرانی سوالی هیجان‌انگیز پرسیده شده است: دوست داشتید سازنده‌ی كدام فیلم تاریخ سینمای ایران بودید؟ اصغر فرهادی، داریوش مهرجویی، عباس کیارستمی و رخشان بنی‌اعتماد فقط چهارنام از بین ۴۲ فیلم‌سازی هستند که در جواب این سوال برای مجله یادداشت نوشته‌اند.

در بخش دوم مجله، تعدادی از نویسندگان و منتقدان این مجله درباره سال‌های آغازین فعالیت این مجله سینمایی نوشته‌اند. این بخش با یادداشتی از منتقد قدیمی پرویز دوایی آغاز شده است. بخش سوم شماره ویژه ۵۰۰، ماضی استمراری: بازسازی چند نقد و گفت‌وگو: سال اول، از نگاه امروز نام دارد. در این بخش تعدادی از جوان‌ترهای مجله با قدیمی‌ها و گردانندگان ماه‌نامه سینمایی فیلم مصاحبه کرده‌اند.

عکس روی جلد این شماره بازسازی تصویر مشهوری از فیلم خانه عنکبوت (۱۳۶۲، علیرضا داودنژاد) است که در آن عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی و داود رشیدی هم‌بازی بودند.

بنا به گفته عباس یاری یکی از سه گرداننده اصلی این مجله [به همراه هوشنگ گلمکانی و مسعود مهرابی] «بهمن‌ماه سی و دو سال پیش عکسی از سه بازیگر شاخص و نام‌آور سینمای ایران در فیلم خانه عنکبوت افتتاحیه تغییر قطع مجله فیلم از قطع کوچک به شکل کنونی بود. روزی که اصغر فرهادی ایده روی جلد این شماره را مطرح کرد، تقریبا همه ما حتی امیر اثباتی و عزیز ساعتی مطمئن نبودند که این اتفاق امکان‌پذیر باشد چرا که بیماری‌های هریک از این بزرگان و گرفتاری فرهادی  برای تولید فیلم‌های تازه‌اش هم‌چنین سفر چندهفته‌ای امیر اثباتی، انجام این کار را ناممکن کرده بود. البته من از همان جلسه اولی که این ایده مطرح شد گفتم می‌شود و می‌گیریم! خوشحالم که شد. حالا پانصدمین شماره روی میز است. ورق بزنید.»

این شماره در ۲۱۰ صفحه و به قیمت ۱۰ هزار تومان عرضه شده است.


ویدیو مرتبط :
اولین عکس از فیلم جدید اصغر فرهادی