سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



یك حلقه مار به طبیعت نهاوند بازگشت


محمد كرمعلی گیلانه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فردی كه مدعی بود یك مار سیاه را از منزل خود در روستای مرادآباد گرفته است آنرا تحویل اداره حفاظت محیط زیست نهاوند داد.
وی اضافه كرد: پس از بررسی وضعیت جسمی این مار 110 سانتیمتری توسط عوامل حفاظت محیط زیست و اطمینان از سلامت آن، در دامان طبیعت رها شد.
وی گفت: این مار سیاه از تیره كلوبریده و گونه سوجه آتشی است، رنگ آن سیاه حالتی تهاجمی و رفتاری عصبانی دارد كه با صدای خاص خود گاهی اوقات حمله ور می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند اضافه كرد: تغذیه این گونه از خزندگان، جوندگان و پرندگان كوچك و حتی سایر مارها است با این وجود این مار غیرسمی بوده و خطر جدی برای انسان ندارد.
گیلانه با ذكر اینكه سه دسته مار شامل سمی، نیمه سمی و غیر سمی در طبیعت وجود دارد اظهار كرد: تنها دو گونه مار سمی و خطرناك شامل افعی گرزه مار و افعی تكابی در استان همدان یافت می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: علاوه بر این، دو گونه مار نیمه سمی و 17 گونه مار غیر سمی در همدان شناسایی شده است.
وی افزود: مارها با تنظیم جمعیت جانوران زیانكار نقش بسیار مهمی در اقتصاد كشاورزی دارند و با اندك دانشی می توان سمی و غیر سمی را تشخیص داد و از خطرات احتمالی جلوگیری كرد.
وی بیان كرد: مهمترین عاملی كه باعث جلب مارها به مناطق مسكونی می شود بوی مواد غذایی است چرا كه مارها دارای حس بویایی بسیار قوی هستند.
گیلانه تاكید كرد: خداوند هیچ جانوری را بدون دلیل و حكمت نیافریده است بنایراین می طلبد با جانوران مهربان باشیم و به آنها آسیبی وارد نكنیم.
307 گونه جانوری در همدان شناسایی شده است.
7526/6993

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اتفاق نادر - بلعیدن یك كرگدن توسط یك مار