سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پاسخ لاریجانی به تذکر یک نماینده دلواپس:‌ بسته شدن پرونده پی‌ام‌دی کار کوچکی نبود/ لغو قطعنامه 1929 دستاورد بزرگی بود


علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی درپاسخ به تذكر حمید رسایی گفت: نباید همه چیز را سیاه نشان دهیم. یكی از مهمترین كارهایی كه در برجام انجام شد، بستن پرونده پی ام دی بود كه مساله كوچكی نبود.

 به گزارش « انتخاب»،  حمید رسایی در تذكر شفاهی خود گفت: مطابق قانون مجلس پس از شش ماه از توافق هسته ای ، باید دولت گزارشی را به مجلس ارائه دهد ، اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.

وی گفت: طبق نامه رهبری دولت مكلف است اگر تحریم جدیدی صورت گیرد مجلس و كشور اقدامات خود را در زمینه هسته ای متوقف كنند كه البته اورانیوم را یك كاسه داده ایم و شما گفتید كه كیك زرد را گرفتیم ولی از نظر من چنین اتفاقی رخ نداده است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: وظیفه دولت حفظ حقوق مردم است كه باید فشار آوریم و اگر برجام منفعتی دارد كه به نظر من ندارد، باید تصمیم جدیدی در باره اقدامات خود در باره برجام بگیریم.
وی خطاب به لاریجانی اظهار داشت: نمی دانم چند جلسه هیات نظارت برجام تشكیل جلسه دادند. به غیر از دو سه جلسه ای كه پیش از سال جدید برگزار شده ، فكر نمی كنم در سال جدید جلسه ای تشكیل شده باشد.

علی لاریجانی در پاسخ به تذكر شفاهی حمید رسایی گفت: آن مطلبی كه رهبری گفتند كه پلكانی به تعهدات خود عمل كنیم، برای این بود كه آنها كلك نزنند و مواد را نگیرند و كیك زرد ندهند ، ولی اول آنها كیك زرد را دادند و بعد ما آنها را دادیم .

وی خطاب به رسایی ادامه داد: من موافق نظر شما هستم كه وزارت خارجه باید گزارشی تشریحی در باره اقداماتی كه در برجام انجام شده است ارائه دهد و من به شما می گویم كه نباید همه چیز را سیاه نشان دهیم. یكی از مهم ترین كارهایی كه در برجام انجام شد بستن پرونده ( پی . ام . دی) بود كه مساله كوچكی نبود.

لاریجانی افزود: مساله فروش نفت نیز در حال حل شدن است و چند روز پیش به من گفتند امروز یك میلیون و 700 هزار بشكه نفت می فروشیم كه با احتساب میعانات گازی بیش از دو میلیون و 500 هزار بشكه می شود.

عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح كرد: آنها می خواستند فروش نفت ما را به صفر برسانند و این ضیقی كه اتفاق افتاد به خاطر این بود كه چند صباحی از چاه ها برداشت نمی شد و حالا باید گاز به آنها تزریق شود تا دو باره بتوانیم برداشت نفت كنیم.


وی یكی دیگر از دستاوردهای برجام را بسته شدن قطعنامه 1929 دانست و آن را دستاورد بزرگی عنوان كرد و گفت: وزارت خارجه باید گزارش مشروحی از برجام به مجلس ارائه دهد.

سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین نیز در تذكر شفاهی اظهار داشت: در باره برجام ما تعهدات مان را نقد انجام دادیم و فراتر از تعهدات مان عمل كردیم ولی دشمن به وعده های خود عمل نمی كند ، پس ادامه اجرای برجام درست نیست و اگر دولتی ها در باره برجام حرف نمی زنند، حداقل به یاوه گویی های جان كری پاسخ دهند.

كمال الدین پیرمؤذن نماینده مردم اردبیل در اعتراضی به هیات رئیسه در باره اجازه ندادن به موافقین و مخالفین گزارش بودجه برای سخنرانی از جایگاه تذكر داد و افزود: برخی می خواهند با سیاه نمایی به ناحق برجام را زمینگیر كرده و روزگار ملت و دولت را سیاه كنند.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات نیز خواهان اقدام متقابل ایران در باره بد عهدی غربی ها در توافقنامه هسته ای شد.

** تذكرات دیگر
نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه نیز خواهان اجازه مجوز راه پیمایی كارگران در روز كارگر شد و خطاب به وزیر نفت گفت: جایگاه داران سوخت در زمان جنگ یار و یاور انقلاب بودند و اصل بر برائت است و تا زمانی كه در دادگاه صالحه حكمی صادر نشود حرف ها بی اساس است.

محمد تقی توكلی نماینده مردم الیگودرز نیز خواهان حل مشكلات حوزه انتخابیه خود شد.

مجید جلیل سرقلعه نماینده مردم لردگان در مجلس نیز خواهان حل مشكل ساخت سد در حوزه انتخابیه خود شد.

مؤید حسینی صدر نماینده مردم خوی نیز خواهان حل موضوع چند شغله ها شد .

اسماعیل سعیدی نماینده تبریز نیز خواهان حل مشكل كشاورزان و فرهنگیان شد.

احمد شوهانی نماینده ایلام از دولت خواست تا بازارچه های مرزی بازگشایی شود.

نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد نیز خواهان حل مشكل خرید تضمینی شیرخام از دامداران شد و در ادامه گفت: در مشهد فردی را به صورت صوری برای اخذ هزینه درمان بستری كردند.


ویدیو مرتبط :
تذکر نماینده مردم ارومیه به رییس مجلس برای محکوم کردن کودتای 28 مرداد و پاسخ لاریجانی