اصفهان کمترین میزان جرم و جنایت را دارد


شهردار اصفهان با اشاره به پیشینه فرهنگی و سرمایه های اجتماعی این شهر گفت: اصفهان در میان همه کلان شهرهای کشور کمترین میزان جرم و جنایت را دارد و این مهم نشان از فرهنگ عمیق و ریشه دار صلح، دوستی و هنر در این شهر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، مهدی جمالی نژاد شامگاه گذشته (یکشنبه) در آیین گشایش مجمع امور اداری و میانجی گری اصفهان که به عنوان اولین سازمان مردم نهاد میانجی گری کشور در اصفهان آغاز به فعالیت کرد، اظهار کرد: اصفهان، شهر یکرنگی و همسویی، شهر عشق و صلح و آشتی، بار دیگر در اقدامی ملی پیشتاز و فرهنگ غنی و هویت رفیع اش را به همگان اثبات کرد.

وی با اشاره به مولفه های یک شهر اسلامی شامل آرامش، متانت، ادب، هنر، تواضع، وحدت، صلح و دوستی ادامه داد: اصفهان با فرهنگ، هنر و معماری کالبدی و اجتماعی بی نظیر خود شهره است و در بررسی میراث این شهر می بینیم اصفهان همیشه شهری دانش محور بوده و همچون دیگر شهرهای اسلامی شهری است که دورنگی و نفاق در آن جایی نداشته است.

شهردار اصفهان افزود: صلح همیشه در آشتی با کشورهای دیگر مصداق پیدا نمی کند؛ بلکه آشتی با همسایه، هم محله ای و دوستان هم مصادیق صلح است. صلحی که در سنت های اصفهان و جایگاه رفیع و هویت بی مانند این شهر ریشه ای به قدمت محلات اصفهان دارد.

جمالی نژاد گفت: با تاسیس این سمن صلح می تواند در مویرگ های شهر بیش از پیش جاری و ساری شود و قرار است به همت این سازمان مردم نهاد دادگاه ها و دادسراهای شهر خلوت شود و مسیر صلح و دوستی هموارتر از پیش شود.

وی با اشاره به لقب امین پیامبر اسلام (ص) ادامه داد: داوری و میانجی گری بحث جدیدی نیست و این شیوه از قدیمی ترین شیوه های متداول برای ایجاد و ترویج صلح و دوستی میان مسلمانان و ایرانیان بوده است و همیشه داوران و ریش سفیدان امین همچون پیامبر اسلام (ص) از محبوب ترین و صالح ترین مردم زمان خودشان بوده اند.

شهردار اصفهان افزود: داشتن کشوری امن بدون وجود امنیت اجتماعی امکان پذیر نیست و امنیت اجتماعی نیاز به سرمایه های غنی اجتماعی دارد. حال آنکه سرمایه های اجتماعی از دل حس و رنگ تعلق برخواهد آمد تا باعث همدلی و همزبانی ملت ها شود.

جمالی نژاد گفت: در اصفهان 200 محله وجود دارد که تماما متحد و منسجم هستند و اگر شهر اصفهان در تمام طول تاریخ پا برجا بوده است دلیلی ندارد جز احساس تعلق به محلات و نوستالژی های مردم این شهر.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم این اتفاق خوب سرلوحه ای برای دیگر مادر شهرهای کشور شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کارواش هوشمند صنعتی با کمترین میزان مصرف آب- بسیار جالب