راه‌اندازی مراکز پیشگیرانه در نقاط آسیب‌دیده کرمان


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان نیز به ویژگی‌های مراکز ماده 16 اشاره کرد و گفت: اگر آسیب دیدگان اجتماعی شاخص‌های این مراکز را داشته باشند، می‌توانند به صورت رایگان درمان و سپس حمایت شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "حسین چناریان" پیش از ظهر امروز 5 بهمن‌ماه در جلسه بررسی و تنظیم طرح توانمندسازی مناطق حاشیه نشین شهر کرمان با تاکید براینکه باید از توان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردم نهاد برای هم افزایی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد، افزود: آمادگی داریم نمایندگانی را از طرف سمن ها و نهادهای مردم نهاد در مراکز ماده 16 برای اطمینان خاطر آسیب دیدگان از آسیب های اجتماعی، مستقر کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان بر برنامه‌های مداخله زودرس اجتماعی مبتنی بر افزایش مهارت‌های اجتماعی و مداخله در محیط های آموزشی تاکید کرد و گفت: درمان با متادون و داروهای تائید شده نگه دارنده به همراه آموزش و مشاوره بهترین راه حل مبارزه با اعتیاد است.

چناریان با تاکید براینکه وضعیت موجود آسیب های اجتماعی باید اولویت بندی شوند که در راس آن موضوع اعتیاد است، خاطر نشان کرد: باید برای توسعه و راه‌اندازی مراکز پیشگیرانه (دی.آی.سی) در نقاط آسیب دیده اقدام کرد تا خدمات کاملی را به آسیب دیدگان ارائه نمایند.

وی با اشاره به اینکه باید مراکزی همچون گرمخانه‌ها و پایگاه‌های اجتماعی در کنار مراکز (دی.آی.سی) راه‌اندازی کرد، گفت: دو تیم (دی.آی.سی)هم اکنون در توسط دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی شده که در مرحله اول باید این تیم ها را تقویت کرده و توسعه داد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان نیز در ادامه این جلسه راه‌اندازی سه کمیته در مبحث درمان، پیشگیری و نظارت را پیشنهاد نمود که مقرر گردید در جلسات آینده مطرح و بر صورت لزوم راه‌اندازی شود.

زهرا موسی پور از مدیرعامل انجمن شهرسازان بوتیا و مدیرعامل انجمن طلوع بی‌نشانه‌ها به عنوان نهادهای مردم نهاد درخواست کرد تا آمار دقیقی از فرزندان آسیب دیده در حاشیه شهر که نیاز به تحصیل دارند را به این اداره کل ارائه نموده و در جلسات آینده طی مذاکره با مدیرکل آموزش و پرورش استان این موضوع حل و فصل شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مدافعی که تمام نقاط بدنش آسیب دیده است