سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بازدید وزیر بهداشت و درمان از مرکز تخصصی زنان و زایمان آیت الله طالقانی اراک


سید حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه در جریان بازدید افزود: استان مرکزی علاوه بر موقعیت راه های مواصلاتی و صنعتی بودن، در خدمات رسانی درمانی به استان های مجاور نیز نقش کلیدی داردو نیاز است که زیرساخت های خدمات تشخیصی و درمان تخصصی آن توسعه یابد.
وی اظهار کرد: مشکل جدی این استان فرسودگی بناهای درمانی است که خدمات رسانی را به شدت سخت می کند و برخی از بیمارستان های اراک تا 70 سال قدمت دارند و نیاز است که بازسازی شوند.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: نوسازی بیمارستان 320 تختخوابی و مادر تخصصی ولیعصر (عج) اراک که در دولت قبل بلاتکلیف و در حد فنداسیون باقی مانده بود در دولت یازدهم از سرگرفته شده و با حمایت مقامات ارشد استانی پیشرفت موثری دارد و نیاز است که در سایه حمایت شهرداری و شورای شهر و نمایندگان مجلس، تعداد تخت های آن به 500 عدد افزایش یابد.
قاضی زاده هاشمی افزود: شهر اراک تا یکهزار تخت درمانی نیز نیاز به افزایش دارد که این مهم باید با تقویت مشارکت های مردمی و خیران و بخش خصوصی در کنار اعتبارات دولتی جبران شود.
در پاسخ به سئوالی در خصوص ممنوعیت صدور مجوز برای خدمت نیروهای متخصص دولتی در بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: این مساله قانون است که در راستای عدالت محوری درسلامت و بهره مندی مردم از امکانات و نیروی متخصص اعمال شده و توانسته در هر سال 40 تا 50 متخصص را در بدنه درمان دولتی ماندگار کند.
وی گفت: اگر در کوتاه مدت ممکن است اجرای این قانون با کمبودهایی همراه باشد اما در دراز مدت به نفع مردم است و اقشار کمتر برخوردار با کیفیت بهتر از خدمات نیروهای متخصص در سیستم دولتی بهره مند می شوند.
وی عنوان کرد: بخش خصوصی برای جذب متخصصان باید با پرداخت های منصفانه شرایطی را مهیا که کند متخصصان پس از اتمام زمان طرح جذب این مراکز شوند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان پذیرش متخصصان در حوزه دولتی امسال 30 درصد افزایش دارد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر روز چهارشنبه سفر خود را به استان مرکزی آغاز کرد و پس از استقبال رسمی از سوی استاندار مرکزی از بیماران بیمارستان های ایت الله خوانساری ، ولیعصر (عج)، امیرکبیر و آیت الله طالقانی اراک عیادت کرد و با مسائل و مشکلات و روند کار در طرح های نیمه کاره خیرساز آیت الله خوانساری و پروژه نیمه کاره نوسازی بیمارستان ولیعصر (عج) و ساختمان خیرساز بیمارستان امیرکبیر اراک آشنا شد.
بازدید از بیمارستان نیمه کاره شهرستان خنداب، دانشکده پرستاری شازند،امکانات بهداشتی و درمانی شهرستان های خمین، محلات و دلیجان و شرکت در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی از برنامه های وزیر در روز پنجشنبه است.ک/3
6013/1042

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بازدید وزیر بهداشت از مرکز رادیوتراپی و کلینیک تخصصی سرطان