سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مجله صهیونیستی: نتانیاهو برای گدایی به آمریکا می‌رود


مجله صهیونیستی: نتانیاهو برای گدایی به آمریکا می‌رود

نسیم/ "جوئیش ژورنال" نوشت: نتانیاهو قرار است با لحنی ملایم و سازشکارانه درخواست‌ افزایش کمک‌های نظامی را در کنار سایر انتظارات خود از اوباما مطرح کند. تنها هزینه به کارگیری گنبد آهنین، مبلغ ۷۰ الی ۱۰۰ هزار دلار به ازای هر موشک است.

به گزارش "جوییش ژورنال"، بر اساس گزارشات، اسرائیل درخواست کرده که برای دوره ده ساله،‌ سالیانه 5 میلیارد دلار کمک‌های نظامی دریافت کنم. در این راستا دولت نتانیاهو تاکید کرد که برای مقابله با افزایش تهدیدات علیه اسرائیل در نتیجه حصول توافق بین المللی هسته ای با ایران، آن ها به بودجه بیشتری نیز نیاز خواهند داشت.
بر اساس این گزارش ها، نتانیاهو قرار است با لحنی ملایم و سازشکارانه این درخواست ها را به لیست انتظارات خود از رئیس جمهور ایالات متحده هنگام ملاقات با باراک اوباما اضافه کند. "مایکل اورن" یک عضو پارلمان اسرائیل، در این خصوص مدعی شد: " این چیزی است که ما برای دفاع از خود و برای مقابله با ایران به آن نیاز داریم."
به نوشته این گزارش، در حال حاضر هیچ درخواست برنامه ریزی شده ای از طرف دولت نتانیاهو برای مطرح کردن با باراک اوباما برای جبران انداختن اسرائیل در ورطه مبارزه با ایران، انجام نشده است. کارکنان فعلی کاخ سفید، استراتژی اسرائیلی در قبال ایالات متحده را به صورت اساسی مورد ارزیابی مجدد قرار داده اند.
در این گزارش آمده است: اوباما نیز برای مواجهه با چنین ادعاهایی، از سایت سامانه موشکی زمین به هوای اسرائیلی موسوم به گنبد آهنی حمایت نموده، و تخصیص بودجه ایالات متحده و سیستم پدافند هوایی متحرک، ‌نمونه ای از تلاش آمریکا برای تامین امنیت اسرائیل است. به دلیل گسترش بیش از یکصد هزاری سلاح های موشکی غزّه، لبنان و ایران، اسرائیل را بیش از پیش به کمک های نظامی آمریکا برای مبارزات ضد موشکی نیازمند می کند.
بر طبق محاسبات، مبارزه با حزب الله، حماس بسیار هزینه بر است، به عنوان مثال هزینه عملیاتی استفاده از گنبد آهنی، مبلغ 70 هزار الی 100 هزار دلار به ازای هر موشک است. با احتساب این هزینه ها در حجم بالا، میزان کمک های آمریکا به اسرائیل را سخاوتمندانه ترین برنامه کمک خارجی بین دوکشور، ارزیابی شده است.
کمک هایی که اسرائیل به صورت سالیانه از آمریکا دریافت می دارد، بیش از کل درآمد سالیانه تولید ناخالص ملی چند کشور عربی است. چیزی که این مساله را غیرعادی می سازد این است که اسرائیل، مانند حامی مالی خود، یک کشور پیشرفته، توسعه یافته و صعنتی و همینطور یک صادر کننده بزرگ سلاح است.


ویدیو مرتبط :
بشاراسد و دست گدایی اولمرت صهیونیستی