علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تاییدخبر بازداشت پسر وزیراصلاحات/آخرین وضعیت پرونده جیسون رضائیان


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در هشتاد و هشتمین نشست خبری خود با خبرنگاران در مورد هتک حرمت و توهین به موسوی لاری فعال اصلاح طلب در ورامین، گفت: همه باید قانون را رعایت کند حالا چه سخنران باشد یا دعوت کننده؛ اگر سخنران می خواهند دعوت کنند که فضا بهم بریزد درست نیست البته منظورم موضوع قرچک نبود. تحقیقات در این خصوص هنوز ادامه دارد وزیر کشور نامه ای به استاندار نوشتند. نماینده مجلس و مردم هر کدام ادعاهایی دارند که به صورت رسمی هنوز گزارش نشده است.

حکم جیسون رضائیان صادر شده اما ابلاغ نشده است

وی در مورد حکم جیسون رضائیان گفت: حکم وی صادر شده اما هنوز رسما ابلاغ نشده است. در مورد حکم هم نمی توانم بگویم اما احتمالا محکومیت به حبس است که البته حکم قطعی نیست.

تایید خبربازداشت پسر مهاجرانی

معاون اول قوه قضائیه در مورد بازداشت پسر یکی از وزیران اصلاحات گفت: اصل بازداشت درست است و در رابطه با دکل نفتی بوده اما نمی توانم در این خصوص صحبت کنم.

شکایتی در مورد دلال جدید نفتی نیامده است

سخنگوی دستگاه قضا در مورد دلال جدید نفتی که ۵ میلیارد یورو بدهی دارد، گفت: هنوز در این خصوص شکایتی نشده و از وزیر نفت هم بازجویی نشده است.

برای معاون اول رئیس جمهوری زیبنده نیست حدسش را رسانه ای کند

محسنی اژه ای در ارتباط با اظهارات معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر اینکه گفته است افرادی از پشت پرده به بابک زنجانی روحیه می دهند، گفت: اگر فردی حدسی می زند و حرف می زند من مسئول حدس دیگران نیستم اما دستگاه قضائی چنین چیزی را نمی بیند و در این ۲۰ ماه که زندان است سفارش و حمایتی ندیدیم و ملاقات هم در ماه های اخیر محدود است. این زیبنده فرد مسئول در سطح بالا نیست که حدسش را رسانه ای کند.

افزایش مجازات های قاچاق

معاون اول قوه قضائیه در مورد افزایش مجازات قاچاق کالا و سوخت گفت: لایحه ای در مجلس برده شده است، هم در مورد وسایلی که این کالاها را حمل کرده و هم در مورد مکان هایی که کالاها را نگهداری می کنند، مجازات ها تشدید شده است.

نمی شود دهان متهم را بست

سخنگوی قوه قضائیه در مورد اظهارات بابک زنجانی که همراه با توهین و تهمت به مسئولان است، گفت: در هر جلسه دادگاه قاضی تذکر می دهد خودم هم در نشست های قبلی این تذکر را دادم. در این مدت شاهد بودیم افرادی بیرون دادگاه به متهم تعابیر و اتهاماتی را نسبت می دهند و متهم در دادگاه نام افراد را برده و نسبت می دهد که هر دو درست نیست. هر چند نمی شود دهان متهم را بست اما اگر فرد شکایت کند، برخورد می کنیم.

محسنی اژه ای در مورد اینکه چرا احکام متهمان بالای ۱۰۰ میلیون تومان بر خلاف قانون رسانه ای نشده است، گفت: آنچه حکم صادر و قطعی شده باشد اعلام می شود.

خبری از حقوق ۶۰ میلیونی مرتضوی ندارم

معاون اول دستگاه قضا در مورد مصاحبه حجت الاسلام اشرفی اصفهانی مبنی بر اینکه مرتضوی ۶۰ میلیون حقوق می گرفته و در قتل دست داشته و بابک زنجانی از جایی حمایت می شود، گفت: من خبر ندارم شاید دستگاه های نظارتی وظیفه داشته باشند حقوق را چک کنند اما مرتضوی رها نشده بلکه محاکمه شده است و ادامه دارد. اگر بخواهیم با منطق حرف بزنیم باید مدرک ارائه دهد و از تریبون عمومی حرفی بدون مدرک زده نشود، چون اعتماد مردم را بر هم می زند و فردا هم کسی به حرفش گوش نمی دهد.

سخنگوی قوه قضائیه در مورد ابلاغ سیاست های کلی نظام در حوزه محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری، گفت: باید قوانین این ابلاغیه نوشته شود. اما دستگاه قضائی در این سال ها در تخریب محیط زیست به عنوان مدعی العموم در این موارد وارد شده و در حال اجرا است.

محسنی اژه ای در مورد آمار ۵۷۰ بدهکار بانکی گفت: تعدادی از معوقات سنگین را خود بانک ها با توافق قسطی در حال دریافت از بدهکاران هستند. در هر حال بانک ها باید در گرفتن اسناد و تضامین دقت کنند و ارزش تضمین با مبلغ وام همسان باشد.

پرونده های جدید جاسوسان و تروریست ها در حال تحقیق است

معاون اول قوه قضائیه در مورد تهدیدات امنیتی و تروریستی و اقدامات قوه قضائیه، گفت: ارزیابی ما این است که امنیت کشور خیلی خوب است و بر اساس اطلاعاتی که دارم سیستم امنیتی و مرزبانان ما مراقب هستند. در هر حال طبیعی است که نباید دشمن را کوچک بشماریم. در اقدامات اخیر هم باید گفت که از یک گروه نیستند و از شاخه های گروه های تکفیری هستند و از سوی آمریکا حمایت می شوند و هنوز پرونده در حال تحقیقات است.

یکی از خبرنگارها در مورد اینکه چرا برخی خبرنگاران خبرگزاری ها برای پوشش دادگاه بابک زنجانی دعوت می شوند اما بعد از ورود به دادگاه می گویند شما نمی توانید بیایید و رسانه دیگر وارد می شود، گفت: اگر واقعا اینطور باشد من عذرخواهی می کنم. در هر حال فضای دادگاه محدود است.

سخنگوی دستگاه قضا در مورد خبرنگارهای بازداشتی گفت: اطلاعات جدیدی ندارم اما همه آنها رسانه ای و خبرنگار نیستند و برخی پرونده های آنها تکمیل شده و در دادسرا است تا آخرین بازپرسی ها انجام شود. احتمالا برخی جداگانه پرونده آنها تکمیل شده و به دادگاه برود.

محسنی اژه ای در ادامه جلسه در مورد پرونده حادثه منا گفت: چیز جدیدی در این خصوص ندارم و وزارت خارجه دنبال می کند شعبه مورد نظر هم مفتوح است. در مورد احتمال ربوده شدن برخی مفقودین هم نگرانی وجود دارد که اگر ثابت شود قضیه فرق خواهد کرد.

نتوانستیم در اشتغال زندانیان موفق باشیم

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد اینکه فلسفه بنیاد تعاون زندانیان ایجاد اشتغال برای زندانیان است و از محل درآمد هم باید به ستاد دیه و انجمن حمایت و سازمان زندان ها کمک مالی کند اما این کمک ها انجام نمی شود، گفت: یکی از وظایف این بنیاد این است که به خانواده هایی که سرپرست آنها در زندان است، کمک کنند. تعداد قابل توجهی از زندانیان از طریق همین بنیاد دارند کمک می شوند و بخشی هم باید برای زندانیان ایجاد شغل کنند. آن بنیاد به تنهایی نمی تواند شغل ایجاد کند. اول اینکه زندانی اجازه داشته باشد بتواند کار کند. قبول دارم صرف نظر از اینکه بنیاد تعاون چقدر سرمایه دارد و چطور استفاده کند معتقدم باید سازمان زندان ها و بنیاد تعاون ترتیبی دهند که برای زندانیان مشغول بکار باشند. اگر زندانی روزی ۷ ساعت کار کند از حالت رخوت و افسردگی نجات پیدا کرده و هم می تواند درآمد داشته باشد. جواب این سئوال منفی است که ما نتوانستیم برنامه ریزی صحیح داشته باشیم تا برای اشتغال زندانیان استفاده کنیم در حالی که می توانیم از بخش خصوصی هم استفاده کنیم.

محسنی اژه ای در مورد اظهارات بابک زنجانی مبنی بر اینکه یک سردفتر ۸ میلیارد حق ثبت گرفته گفت: یک میلیارد و خرده ای بود که دفتریار این پول را گرفته بود و بازداشت شد.


ویدیو مرتبط :
آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی