علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



اقتباس دنباله «درخشش» استیون کینگ برای پرده بزرگ


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسوشیتدپرس، رمان «دکتر اسلیپ» که دنباله رمان «درخشش» استیون کینگ است، به یک فیلم سینمایی بدل خواهد شد.

این رمان که بعد از انتشار در سال ۲۰۱۳ بسیار پرفروش شد، توسط آکیوا گلدزمن اقتباس می‌شود که برای فیلمنامه اقتباسی «یک ذهن زیبا» برنده جایزه اسکار شده بود و همچنین فیلمنامه‌نویسی آثاری از جمله «بتمن و رابین» و «جادوی کاربردی» را هم در کارنامه‌اش دارد.

داستان این کتاب، زندگی دنی تورانس را سال‌ها بعد از رخدادهای هتل اوورلوک در حالی نشان می‌دهد که از بار روانی اتفاق‌هایی که برای او و خانواده‌اش افتاد رنج می‌برد. او ارتباطی ذهنی و روانی با دختری ۱۲ ساله برقرار می‌کند و بعد از اینکه آن دختر گیر گروهی بدطینت از ماوراطبیعی‌ها می‌افتد، دنی باید او را نجات بدهد.

کینگ یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی این پروژه خواهد بود، اما هنوز کارگردانی برای آن انتخاب نشده است. این فیلم تنها یکی از اقتباس‌های کینگ که در راه هستند خواهد بود. اواخر امسال فیلم «سلول» با نقش‌آفرینی جان کیوزک و ساموئل ال. جکسون منتشر می‌شود و «برج تاریک» با حضور ایدریس البا و متیو مک‌کانهی هم در حال ورود به مراحل تهیه و ساخت است.

خود کینگ تا به حال اقرار کرده که خیلی طرفدار برداشت استنلی کوبریک از «درخشش» نیست. سال گذشته، او با مجله رولینگ استون صحبت کرد و این فیلم را به خاطر نحوه نمایش شخصیت وندی تورانس، «زن‌ستیز» خواند. او همچنین نقشی در مینی سریال تلویزیونی ساخته شده با اقتباس از همین کتاب داشت که استیون وبر و ربکا د مورنی در آن نقش‌آفرینی می‌کردند.


ویدیو مرتبط :
درخشش ستارگان راه شیری بر فراز کینگ رِنج کالیفرنیا