سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مولاوردی: ارزش کار خانگی زنان خانه دار نادیده گرفته می شود


شهیندخت مولاوردی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: ما اصرار داریم ارزش کار خانگی و کار زنان خانه دار و حتی روستاییان در حساب های ملی دیده و محاسبه شود.
وی با بیان اینکه 70 درصد فعالیت کشاورزی به دست زنان انجام می شود، اظهارداشت: این فعالیت ها در جایی محاسبه نمی شود و به این معنا است که از نظر اقتصادی آنها غیرفعال هستند و این نقش نامرئی است و به چشم نمی آید.
مولاوردی در ادامه با اشاره به رویکرد توسعه اشتغال زنان توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، افزود: ما به افزایش نرخ اقتصادی و توانمندسازی زنان فکر می کنیم چرا که اکنون اشتغال رسمی زنان 12 درصد اعلام شده و این میزان مشارکت آنان در حوزه اقتصادی را نشان می دهد.
وی ادامه داد: البته افزایش نرخ اقتصادی زنان علل و عوامل متعددی دارد چرا که برروی اشتغال زنان در بخش غیر رسمی محاسبات لازم انجام نمی شود و زنان خانه دار، کشاورز و روستایی ما با توجه به سووالاتی که در سرشماری از آنها می شود خودشان را بیکار تلقی می کنند و این عوامل باعث شده که حدود 78 درصد زنان ایرانی از نظر اقتصادی غیرفعال دیده شوند.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: این موضوع به معنای این نیست که 78 درصد زنان هیچگونه فعالیت اقتصادی ندارند بلکه این افراد از نظر اقتصادی غیرفعال محسوب می شوند.
وی با بیان اینکه زنان روستایی و کشاورز خیلی بیشتر از مردان در بخش توسعه روستایی و کشاورزی سهیم هستند، اضافه کرد: اکنون 12 درصد از کل جامعه زنان کشور مشاغل رسمی داشته و 19 میلیون نفر نیز خانه دار هستند.
وی با بیان اینکه ارزش گذاری کار و مشاغل خانگی در کشور مورد غفلت واقع شده است، اظهار کرد: باید این ارزش گذاری و تاثیر کار خانگی بانوان بر خانواده و جامعه محاسبه شود تا میزان واقعی نرخ مشارکت محاسبه شود.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین تصریح کرد: در سرشماری های رسمی کشور زنان روستایی کشاورز خود را شاغل محسوب و معرفی نکرده اند و مجموعه برخی از این عوامل موجب شده تا نرخ مشارکت اقتصادی زنان در سطح پایین ثبت شود.
مولاوردی با تشریح و مقایسه نرخ مشارکت اقتصادی رسمی زنان در 40 سال گذشته گفت: ازسال 55 تاکنون هرچند شرایط زندگی بسیار تغییر کرده ولی به رغم افزایش دانش آموختگی بانوان ایرانی، در نرخ مشارکت اقتصادی زنان تغییر محسوسی صورت نگرفته است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: با مرکز آمار ایران مذاکراتی انجام شده تا تغییری در پرسشنامه ها و جمع آوری اطلاعات مربوط به اشتغال انجام شود تا بتوانیم نقش زنان در اقتصاد کشور را شاهد باشیم.
اجتمام(4)**7268 / 1200

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نوشته خانم مولاوردی موجب تاسف رئیس فراکسیون زنان شد.