سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشف ۳۸ تن میوه لوکس قاچاق در تهران


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با ارائه توضیحاتی درباره امحاء پرحاشیه ۲۷ تن میوه در شهر تهران، از کشف ۳۸ تن انواع میوه‌های لوکس خارجی در میدان میوه و تربار مرکزی و برخی از لوکس‌فروشی‌های شمال شهر تهران خبر داد.

علی‌اکبر پوراحمد نژاد در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام خبر کشف 38 تن انواع میوه خارجی لوکس قاچاق در هفته‌های اخیر در شهر تهران اظهار کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با توجه به مطالبه عمومی و تاکید مقام معظم رهبری در خصوص برخورد با کالاهای قاچاق، تلاش خود را برای برخورد با میوه‌های قاچاق تشدید کرد و به دنبال این تشدید اقدامات، موفق به کشف 38 تن انواع میوه لوکس قاچاق از میدان میوه و تره‌بار مرکزی تهران و برخی لوکس‌فروشی‌های شمال شهر شدیم.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: از میان انواع میوه‌های قاچاق مکشوفه خارجی تا امروز، سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، 27 تن از این محصولات را فاقد استانداردهای لازم اعلام کرده و با توجه به اینکه در نظر کارشناسی این سازمان، محموله‌های کشف شده قابلیت مصرف نداشته، سازمان تعزیرات حکومتی، رأی به امحاء 27 تن میوه قاچاق مکشوفه صادر کرد.

وی با بیان اینکه 11 تن میوه خارجی قاچاق کشف شده دیگر نیز هم‌اکنون در پروسه انجام کارشناسی در سازمان جهاد کشاورزی استان تهران قرار دارد، در پاسخ به این سوال که آیا 27 تن میوه قاچاق مکشوفه به هیچ وجه قابلیت مصرف نداشته و راهکاری جز امحای این محموله وجود نداشت، گفت: در ماده 11 قانون حفظ نباتات تصریح شده است: وارد ﮐﺮدن ﺑﺬر ـ ﭘﯿﺎز ـ ﻗلمه ـ ﭘﯿﻮﻧﺪ ـ رﯾﺸﻪ ـ ﻣﯿﻮه ـ ﻧﻬﺎل و ﺗﺨﻢ ﻧﺒﺎﺗﺎت و ﺑﻪ ﻃﻮر ﮐلی ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﻧﺒﺎت و ﻗﺴﻤﺖﻫﺎی ﻧﺒﺎﺗﯽ ﺑﻪ ﮐﺸﻮر ﻣﺴﺘلزم ﺗﺤﺼﯿﻞ ﭘﺮواﻧﻪ ﻗﺒلی از وزارت ﮐﺸﺎورزی اﺳﺖ ﺑﻪ اﺷﺨﺎﺻﯽ ﮐﻪ ﺑﺪون ﭘﺮواﻧﻪ اﺟﻨﺎس ﻣﺰﺑﻮر را وارد ﮐﻨﻨﺪ اﺧﻄﺎر ﻣﯽﺷﻮد ﮐﻪ ﺣﺪاﮐﺜﺮ در ﻇﺮف ﻣﺪتﯾﮏ ﻣﺎه ﺑﻪ ﺧﺎرج از ﮐﺸﻮر ﺑﺮﮔﺮداﻧﻨﺪ والّا ﺑﺎ ﺣﻀﻮر ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه ﺳﺎزﻣﺎن ﺣﻔﻆ ﻧﺒﺎﺗﺎت در ﮔﻤﺮک ﻣﻌﺪوم ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

پوراحمد نژاد ادامه داد: لذا با توجه به اینکه سلامت مبدأ این محموله‌ها و همچنین رعایت استاندار حمل و نگهداری آن‌ها برای کارشناسان مذکور احراز نشده بود، رأی به امحاء این 27 تن داده شد.


ویدیو مرتبط :
قاچاق میوه های لوکس به ایران