فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مانور سراسری زلزله در مدارس آذربایجان غربی برگزار شد


به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون تربیتی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی روز یکشنبه در حاشیه آیین نمادین هفدهمین مانور زلزله در ارومیه در جمع دانش آموزان مدرسه شهید عسگری گفت: استفاده کاربردی و عملی از آموخته های نظری دانش آموزان، کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله به وسیله ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد و ارتقای مهارت های فردی و جمعی جوامع دانش آموزی و واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله از جمله اهدافی است که از برگزاری این آیین نمادین پیگیری می شود.
قدرت الله قاسمی بیان کرد: دانش آموزان به عنوان یک ششم از جمعیت استان می توانند همانند یک رسانه، آموخته های خود را در خصوص مواجهه صحیح با این حادثه طبیعی به خانواده ها و دوستان با کمترین هزینه انتقال دهند.
وی افزود: با همکاری و تعامل دستگاه ها با آموزش صحیح و اقدامات لازم در مواقع بحرانی می توان از آسیب های حوادث طبیعی به ویژه زلزله در سطح مدارس و جامعه کاست.
وی هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، نیروی انتظامی و سازمان دانش آموزی را از دستگاه های فعال در برگزاری این مانور اعلام و ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این گونه مانورها، آمادگی دانش آموزان و آحاد جامعه برای مقابله با حوادث طبیعی از جمله زلزله افزایش یابد.
قاسمی تاکید کرد: تنها راه مقابله با زلزله، آموزش و گذراندن دوره های امدادی و احداث ساختمان های ایمن است.
رئیس گروه مدیریت ستاد بحران استانداری آذربایجان غربی نیز در این آیین اظهار کرد: 43 نوع بلای طبیعی در دنیا شناخته شده که 34 مورد آن در ایران مشاهده شده است و زلزله یکی از خطرناک ترین این بلایای طبیعی است.
لطیف رستم زاده ادامه داد: سرمایه گذاری برای آموزش دانش آموزان به منظور ارتقای دانش جامعه نسبت به مواجهه با بلایای طبیعی ضروری است.
وی با بیان اینکه بیش از سه میلیون زلزله سالانه در جهان رخ می دهد، گفت: از ابتدای سال تا کنون 50 زلزله در استان آذربایجان غربی رخ داده که نشان دهنده لزوم حفظ آمادگی برای مواجهه با خطرات احتمالی است.
مانور زلزله با اعلام فرضی وقوع زلزله راس ساعت 10 صبح در مدرسه شهید عسگری ارومیه به همراه سایر مدارس استان به صورت همزمان آغاز شد و جریان آن دستگاه های امداد و نجات برای نجات جان دانش آموزان و انجام امور امدادی، خدماتی و ایمن سازی محیط وارد عمل شدند.
دانش آموزان در این مانور آموزش های امداد و نجات خود را به صورت عملی به نمایش گذاشتند و همراه با نیروهای هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس به کمک دانش آموزان آسیب دیده شتافتند.
اطفای حریق، تخلیه اضطراری، انتقال مصدومان حادثه به مکان امن، برپایی چادر و اسکان موقت از جمله اقدام هایی بود که در هفدهمین مانور زلزله توسط دانش آموزان و دستگاه های امداد و نجات آذربایجان غربی اجرا شد.ک3
7125/1905

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مانور ایمنی و زلزله در مدارس شهرستان كوثر برگزار شد