سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امضای تفاهم نامه همکاری میان اتاق بازرگانی اصفهان و فورزهایم آلمان


به گزارش ایرنا، روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان روز چهارشنبه اعلام کرد: هیات اعزامی اتاق اصفهان در دیدار با بورخارد توست (Burkhard Thost) رئیس اتاق بازرگانی فورزهایم تفاهم نامه همکاری (MOU) امضا کرد.
در بخشی از این تفاهم نامه آمده است: دو طرف متعهد می شوند اطلاعات دقیقی از بازار و زمینه های توسعه تجارت به طرف مقابل ارائه و با برگزاری همایش های دو جانبه، زمینه همکاری بین فعالان اقتصادی را فراهم کنند.
در این تفاهم نامه، توسعه صنعت گردشگری بین اصفهان و ایالت بادن ورتمبرگ آلمان مورد تاکید قرار گرفت.
بورخارد توست رئیس اتاق بازرگانی فورزهایم در مراسم امضای این تفاهم نامه ابراز علاقه کرد که شرکت های این شهر با همتایان اصفهانی در زمینه مدیریت پروژه همکاری نزدیکی داشته باشند.
عبدالوهاب سهل آبادی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز با برشمردن ویژگی های صنعتی استان اصفهان گفت: اصفهان با دارا بودن بیش از هشت هزار واحد صنعتی و تولید 70 درصد فولاد ایران همواره می تواند نقش موثری در روابط تجاری و صنعتی ایران و آلمان داشته باشد.
همچنین هیات اعزامی اتاق بازرگانی اصفهان در سفر به آلمان با حضور در ایالت بادن ورتمبرگ با معاون وزیر اقتصاد و دارایی، روسای اتاق بازرگانی فورزهایم و فرایبورگ دیدار و از چند واحد صنعتی این ایالت بازدید کردند.
ایالت بادن - ورتمبرگ با مساحتی حدود 35 هزار و 752 کیلومتر مربع معادل 15 درصد آلمان، سومین ایالت بزرگ این کشور به شمار می آید و پایتخت این ایالت شهر اشتوتگارت است.
این ایالت با 11 میلیون نفر جمعیت 16 درصد صادرات آلمان با 173 میلیارد یورو را به خود اختصاص داده است .
همچنین معاون وزیر اقتصاد و دارایی ایالت بادن ورتمبرگ آلمان در دیدار با هیات تجاری اتاق اصفهان، برقراری ارتباط بین خوشه های صنعتی ایالت بادن و استان اصفهان را خواستار شد و گفت: این ایالت در بخش تولیدات صنعتی و خدمات جایگاه ویژه ای در اقتصاد آلمان دارد و با توجه به صنعتی بودن استان اصفهان می توان شاهد همکاری های مشترک در زمینه های مختلف صنعتی بود.
هارتموت ریچل(Hartmut Reichl) افزود: ایالت بادن در بخش های توسعه صنعت گردشگری، انتقال فناوری و آخرین فناور های صنعتی می تواند با استان اصفهان همکاری نزدیکی داشته باشد.
رئیس اتاق بزرگانی اصفهان نیز در این دیدار خواهان برگزاری نمایشگاه صنعتی مشترک بین دو استان اصفهان و بادن آلمان شد و گفت: در این نمایشگاه بنگاه های کوچک و متوسط (S.M.E) دو طرف می توانند زمینه همکاری مشترک را جست وجو کنند.
سهل آبادی خواهان تعیین سطح شرکت های کوچک و متوسط بادن از سوی اتاق بازرگانی این ایالت و معرفی آن به اتاق اصفهان شد و افزود: اتاق اصفهان بر اساس سطح فعالیت های این شرکت ها تلاش می کند شرکت های همکار با توانمندی های مشابه را به طرف آلمانی معرفی کند .

*** دیدار با اعضای اتاق بازرگانی فرایبورگ
همچنین هیات اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه سفر خود با آندریاس کمپوف (Andreas Kempff) دبیرکل اتاق بازرگانی فرایبورگ، تنها شهر آلمانی خواهرخوانده اصفهان دیدار و گفتگو کردند.
دبیرکل اتاق بازرگانی فرایبورگ در این دیدار گفت: اتاق بازرگانی فرایبورگ دارای 48 هزار عضو است و در بخش های صنعتی، آموزشی و گردشگری می تواند با استان اصفهان روابط نزدیکی را تعریف کند.
همچنین در دیدار هیات اتاق اصفهان با مدیران شهرداری فرایبورگ، گونتر بورگر (Gunter Burger) مدیر امور بین الملل و تشریفات شهرداری فرایبورگ گفت: در دهه گذشته که از خواهرخواندگی فرایبورگ و اصفهان می گذرد فعالیت چندانی بین دو شهر صورت نگرفته است .
وی شرایط سیاسی بین المللی را عامل اصلی اجرایی نشدن بندهای تفاهمنامه خواهرخواندگی دو شهر عنوان کرد و افزود: برگزاری هفته فرهنگی اصفهان و فرایبورگ تنها فعالیت در راستای خواهرخواندگی دو شهر بوده است .
همچنین هیات اعزامی با حضور در کارخانه فولادسازی برخارت و اشمیت در دیدار با توماس بارال (Tomas Baral) مدیر عامل کارخانه، راه های بررسی احداث و سرمایه گذاری واحد تولید فولاد این شرکت در استان اصفهان را بررسی کردند.
د/6027/3011

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
امضای تفاهم نامه همکاری میان ایران و عراق