مدیرکل ورزش خوزستان: مطمئنا میزبان کشتی باشگاه‌های جهان خواهیم بود


مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این که با مرتفع شدن مشکلات مربوط به میزبانی رقابت های کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان در خرمشهر، مطمئنا میزبان این مسابقات خواهیم بود، گفت: منطقه آزاد اروند قول داده تا روز یکشنبه 500 میلیون تومان باقی‌مانده از قراردادش با فدراسیون کشتی را پرداخت کند.

فرامرز کیانی زاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه خوزستان، در ابتدا درباره به اشتراک گذاشتن عکس هایی از آماده نبودن سالن خلیج فارس خرمشهر (سالن میزبان مسابقات لیگ جهانی) توسط عده ای در سایت ها و شبکه های مجازی، اظهارکرد: انتظار ما از مردم خوزستان و شهرستان خرمشهر بیش از این است و انتظار داریم همه در راستای کم شدن مشکلات و گرفتن میزبانی مسابقات گام بردارند. انتشار چنین عکس هایی کار صحیحی نیست و ما باید تعصب استان و شهرستان را داشته باشیم و کمک کنیم تا این میزبانی در خرمشهر انجام شود.

وی در ادامه به تلاش های چندین ماهه اداره کل ورزش و جوانان استان برای گرفتن این میزبانی اشاره کرد و گفت: ما از چند ماه پیش، به دنبال گرفتن این میزبانی بوده ایم و رییس و دبیر فدراسیون نیز چند ماه پیش به خوزستان سفر کردند و در این زمینه جلسه‌ای با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد داشتند. در آن جلسه نیز قرارها گذاشته شد و در خصوص مواردی که باید انجام شوند، صحبت کردیم و قرار شد که در ادامه قرارداد مورد نظر بین منطقه آزاد و فدراسیون بسته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: در نهایت هم قرارداد مورد نظر با پیگیری هایی که همکاران من داشتند، بین فدراسیون کشتی و منطقه آزاد اروند به امضا رسید. در این بین نیز به صورت نانوشته یکسری از مسوولیت ها و وظایف برای اداره کل ورزش و جوانان استان، اداره ورزش و جوانان خرمشهر، فرمانداری خرمشهر و سایر دستگاه های شهرستان خرمشهر ماند که مهمترین بخش آن هم تامین امنیت بود تا مسابقات به نحو شایسته به میزبانی خرمشهر انجام شود. دیگر بخش با اهمیت آن نیز آماده‌سازی سالن بود که در نهایت توسط مسوولان استانی پذیرفته شد که با تامین امنیت و آماده سازی سالن، این رقابت ها در خرمشهر برگزار شود.

وی بیان کرد: ما در این مدت در خصوص بازسازی سالن خلیج فارس خرمشهر حتی بدون این که پولی هم از منطقه آزاد گرفته باشیم، از چند ماه پیش کار را توسط یکی از پیمانکارانمان آغاز کردیم. البته چند روز پیش نیز منطقه آزاد اروند مبلغی را در این بخش به حساب اداره کل ورزش و جوانان استان واریز کرد.

کیانی زاده افزود: در این مدت رییس اداره ورزش و جوانان خرمشهر و رییس اداره ورزش و جوانان آبادان به صورت مرتب با مراجعه به منطقه آزاد اروند، پیگیر کارهای آماده سازی سالن و بسته شدن قراردادها و تفاهم نامه هایی که باید با فدراسیون بسته می شد، بودند و خدا را شکر این پیگیری ها به نتیجه هم رسید.

وی بیان کرد: ما هم بیکار ننشستیم و جلساتی در خصوص آمادگی و هماهنگی، جهت برگزاری این مسابقات داشتیم و شرح وظایف و مسوولیت های هر کمیته نیز توسط فرماندار خرمشهر به مسوول هر کمیته ابلاغ شد.در این زمینه قرار است، یکشنبه نیز جلسه نهایی کمیته ها با حضور خود من، فرماندار خرمشهر، روسای کمیته ها و اعضای آن برگزار شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: اگر اداره کل ورزش و جوانان استان هم به جدیت به دنبال این میزبانی است به این دلیل است که خوزستان قطب کشتی فرنگی کشور است و از سه تیمی که در رقابت های لیگ برتر کشور، مجوز حضور در لیگ جهانی را به دست آورده اند، دو تیم از خوزستان است که یکی متعلق به اندیمشک و دیگری از ایذه است. ضمن این که اگر ما میزبان باشیم، یک تیم بومی دیگر هم می تواند از استان در مسابقات شرکت داده شود.به هر حال باتوجه به این موارد و همچنین این که با برگزاری این مسابقات ورزشکاران بیشتری از استان درگیر این رقابت ها می شوند و شور و نشاطی هم در استان به پا خواهد شد، به دنبال این میزبانی بوده ایم و هستیم.

وی بیان کرد: از دیگر مزایای این میزبانی، آماده سازی سالن خلیج فارس خرمشهر است؛ با اعتباراتی که ما در اختیار داریم، این سالن شاید تا 10سال آینده هم بازسازی نمی شد ولی با حمایت های مالی منطقه آزاد، سالن آماده شد و تا دو سه روز آینده نیز به صورت کامل آماده می شود و ان‎شاءالله روز یکشنبه هفته آینده که نماینده فدراسیون در خرمشهر حضور پیدا می کند، این سالن به صورت آماده در اختیار او قرار داده خواهد شد.

کیانی زاده در خصوص تامین مالی این میزبانی، عنوان کرد: در قراردادی که بین منطقه آزاد و فدراسیون بسته شد، قرار شد که منطقه آزاد یک و نیم میلیارد تومان طی سه مرحله (قسط) به فدراسیون کمک کند که یک میلیارد تومان از این مبلغ به فدراسیون پرداخت شد و یکی از مشکلات، 500 میلیون تومان باقی مانده است که من شخصا با آقای زمانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و آقای نعمت زاده، معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد صحبت کردم و قول دادند که روز یکشنبه مبلغ باقی مانده نیز به حساب فدراسیون واریز شود.

وی افزود: باتوجه به آماده سازی سالن و واریز شدن مبلغ باقی مانده تا روز یکشنبه به حساب فدراسیون، مطمئنا مسابقات 26 و 27 آذرماه در خرمشهر برگزار خواهد شد. در کل استان خوزستان و شهرستان خرمشهر و همچنین منطقه آزاد به طور کامل و صد درصدی آماده یک میزبانی شایسته و مناسب مانند سال گذشته در آبادان و حتی بهتر از آن هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان درباره صحبت هایی که پیش از این در خصوص گرفتن میزبانی از خرمشهر و سپردن آن به شرکت بیمه رازی باتوجه به این که مبلغ بیشتری را به فدراسیون پیشنهاد داده است، گفت: اگر هم این پیشنهاد واقعیت داشته باشد، به نظر من آقای خادم مواردی را برای میزبانی ما مدنظر قرار می دهد که یکی از موارد این است که در این زمینه از چند ماه قبل قراردادی بین فدراسیون و منطقه آزاد بسته شد و به تبع باید به قرارداد پایبند بود. دیگر این که، خوزستان قطب کشتی فرنگی کشور است و دو تیم از سه تیم برتر لیگ فرنگی کشور از استان ما هستند. به هر حال آقای خادم می داند که من و مسوولان استان، چندین ماه است که درگیر این میزبانی هستیم تا این اتفاق خوب در خوزستان بیفتد. در هر صورت آقای خادم آنقدر معرفت و توان مدیریتی دارد که به خاطر کمی پول بیشتر، مکان مسابقه را جابجا نکند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جا دارد از حمایت های استاندار خوزستان و آقای خبیر، معاون وی و همچنین مسوولان منطقه آزاد، فدراسیون کشتی، فرماندار خرمشهر و دیگر مسوولان که پیگر کارها بوده اند، تشکر کنم. ما در این مدت به دنبال این بودیم تا با تعادلی که به وجود می آوریم، موضوع را مدیریت کنیم تا بتوانیم به هدف نهایی که کسب میزبانی این رقابت ها بوده است، دست پیدا کنیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
جویبار میزبان جام باشگاه های جهان