سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انواع SD Card و راهنمای خرید آنها


انواع SD Card و راهنمای خرید آنهاسافت گذر/ از زمان عرضه اولین SD Card ها مدت زمان طولانی می گذرد و اولین مدل های آنها در سال 1999 عرضه شده بودند. امروزه این کارت های حافظه از طریق رقبایی نظیر Memory Stick شرکت سونی و CompactFlash به چالش کشیده شده اند. اما با این حال همچنان از جمله محبوب ترین ابزارها برای ذخیره سازی اطلاعات به شمار می روند. این کارتها امروزه بر روی دستگاه هایی نظیر دوربین های دیجیتال، گوشی های همراه، کنسول های بازی و لپ تاپ ها به کار برده می شوند. آنها در اندازه ها و ظرفیت های مختلف عرضه می شوند. این امر منجر گشته است که افراد در خرید SD Card با دشواری مواجه شوند زیرا مدل های گوناگونی وجود دارد که افراد نمی توانند به راحتی در مورد مدل مورد نظر تصمیم گیری کنند.

انواع SD Card ها

SD، SDHC و SDXC
کارت های SD در طی سال های اخیر با کاهش اندازه روبرو بوده اند اما سایز محل نصب کارت های SD در دوربین ها و لپ تاپ ها ثابت است و برای استفاده از انواع اندازه ها از خشاب های خاصی استفاده می شود. ممکن است با عبارت هایی نظیر SDHC و SDXC نیز روبرو شوید. اولین مورد خلاصه شده عبارت Secure Digital High Capacity است. این مدل به کارت های حافظه با ظرفیت 2 الی 32 گیگابایت اشاره دارد. مورد دوم خلاصه شده Secure Digital eXtra Capacity است که ظرفیت آنها بیش تر از 32 گیگابایت می باشد. شما می توانید کارت های SDXC با ظرفیت 2 ترابایت نیز خریداری نمایید.

تمام این مدل ها از نظر ظاهری مشابه هستند بنابراین در محل نصب کارت حافظه همه دستگاه های دیجیتال می توان از آنها استفاده کرد. مشکلات ممکن است در دستگاه ها پیش بیاید زیرا لپ تاپ ها و دستگاه های قدیمی برخی با SDXC ها سازگار نمی باشند. شایان ذکر است که دستگاهی که با SDXC سازگاری داشته باشد می تواند از SDHC و SD کارت ها نیز پشتیبانی کند. دستگاهی که با SDHC سازگاری داشته باشد نمی تواند از SDXC استفاده کند.

MiniSD و MiniSDHC
کارت MiniSD اولین نمونه کوچک شده SD کارت ها بود که اندازه ای نصف آن را داشت. شما همچنین می توانید miniSDHC را در بازار مشاهده کنید که دارای ظرفیت 4 گیگابایت می باشند. همواره اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما از miniSDHC پشتیبانی می کند. کارت miniSD از محبوبیت آنچنانی برخوردار نشد و به ندرت در برخی دستگاه ها به کار برده می شود. اغلب miniSD ها به همراه یک مبدل عرضه می شوند که اندازه آنها را به SD Card تبدیل می کند. این امر استفاده از آنها در لپ تاپ را نیز تسهیل می کند.

MicroSD، MicroSDHC و MicroSDXC
کارت microSD کوچکترین مدل موجود می باشد. آنها همچنین با نام TransFlash یا TF Card نیز خوانده می شوند. آنها بسیار کوچک بوده و اغلب در دستگاه های تلفن همراه به کار برده می شوند. همانند SD کارت این مدل نیز دارای انواع microSDHC و microSDXC می باشد. در حال حاضر microSDXC تا ظرفیت 128 گیگابایت موجود می باشد.

رده ها (class) کارت های SD
یکی دیگر از موارد گمراه کننده در هنگام خرید کارت های SD کلاس یا رده آنها می باشد. کارت های SD، miniSD و microSD ها از نظر سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات رده بندی می شوند. این اطلاعات به خصوص در حین استفاده از کارت های حافظه در دوربین های فیلم برداری و دوربین های اکشن دارای اهمیت خاصی می باشند زیرا در آنها سرعت نوشتن و خواندن برای حفظ کیفیت و بیت ریت دوربین مهم می باشد.

کارت SD Association روشی را برای رده بندی کارت های مختلف ارائه کرده است. آنها را Speed Class (رده سرعت) می نامند که بر اساس حداقل سرعت نوشتن رده بندی شده است. کارت Class 2 (حداقل سرعت 2MB/s)، Class 4 (4MB/s)، Class 6 (6MB/s) و Class 10 (10MB/s) می باشد. شایان ذکر است که این اعداد نشانگر حداقل سرعت می باشند.

بسیاری از عرضه کنندگان کارت های SD اطلاعاتی را در مورد رده بندی و سرعت ارائه می دهند. برای مثال بر روی کارت های Class 10 عبارت (up to 80 MB/s) نوشته شده است و این بدین معناست که سرعت آن از 10 تا 80 مگابایت بر ثانیه متغیر می باشد.


منبع: سافت گذر


ویدیو مرتبط :
بهترین Micro SD و SD Card موبایل و دوربین-آرش یوسف دوست