علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



این لباس به طور خودکار باد می شود


به گزارش خبرگزاری مهر، دستگاههای شخصی شناور ماندن بر روی آب که تحت عنوان PFD شناخته می شوند نقش مهمی در افزایش ایمنی ورزشکاران حرفه ای و غیرحرفه ای در ورزشهای آبی ایفا می کنند با این حال همیشه یک مشکل بزرگ وجود داشته است: ایجاد اختلال و مزاحمت برای ورزشکاران.

اکنون محققان شرکتی در آمریکا موسوم به Aegis Lifeshirt همان سیستمهای ایمنی بادشونده را که تا پیش از این به دور بازوها یا کمر افراد بسته می شد، در دل لباسهای ورزشی تعبیه کرده اند.

این فناوری جدید در واقع یک تی شرت ورزشی است که دستگاه کوچکی در آن تعبیه شده است. این دستگاه با عملکرد خود قابلیت متورم شدن را به لباس می دهد و تنها در موارد اضطراری متورم می شود تا فرد را به حالت شناور بر روی سطح آب نگاه دارد.

در بسیاری از موارد مشاهده شده که افراد در موقعیتهای خطرناکی قرار گرفته و غرق می شوند که هرگز تصورش را هم نمی کردند. از این رو با پوشیدن این لباس ورزشی نه تنها به تمرینات و تفریح خود در آب ادامه می دهند بلکه در مواقع اضطراری از قابلیت آن استفاده می کنند.

از نکات جالب توجه این لباس می توان به باد شدن آن به طور دستی یا خودکار اشاره کرد. سیستم خودکار تعبیه شده در آن مبتنی بر حسگر کوچکی است که قابلیت تشخیص فرو رفتن فرد در آب را دارد. همچنین فرد می تواند با فشردن زائده ای کوچک که در قسمت شانه قرار دارد، لباس را متورم کند.


ویدیو مرتبط :
ورزش خنده دار و لباس باد شده