فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



«من سالوادور نیستم» با اهداف حوزه هنری انطباق دارد؟


به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، «من سالوادور نیستم» پنجمین فیلم سینمایی منوچهر هادی است که براساس این فیلم یک کمدی موقعیت ساخته شده است. فیلم  داستان ناصر و خانواده اش را روایت می کند که به واسطه آژانس تعطیلات رویایی به سفری سیاحتی به برزیل دعوت می شوند، آنجل دختری برزیلی ، ناصر را با نامزد سابق خود اشتباه گرفته است. فیلم به دلیل مشکلات متعددی که در نوع رفتار، برخی دیالوگ ها، شوخی‌ها و..  امکان اکران نداشت.

فیلمنامه اولیه‌ای که به ارشاد ارایه شد بنا به دلایل مختلف رد شد و فیلمنامه دیگری با اصلاحات و ملاحظات نوشته و ارایه شد. بعد از ساخت فیلم در زمان دریافت پروانه نمایش اصلاحاتی به فیلم از سوی شورای پروانه نمایش ارایه شد که در نهایت اعمال شد. از جمله اصلاحات رفتارهای ناصر شخصیت اصلی داستان است . اما شاکله اصلی کمدی و موقعیت های طنز فیلم بر اساس شغل ناصر - شخصیت اصلی داستان -  که در ابتدا معلم دینی بوده است شکل گرفته و شوخی هایی تعبیه شده که مخاطب را  با شغل شخصیت اصلی دچار تناقض می کند.  این شغل باعث شده است که  فضا و جغرافیای خاصی در کمدی موقعیت ایجاد کند که پس از اصلاحات شغل ناصر تغییر کرده و چند دیالوگ به فیلم اضافه شده است.  نکته اینجاست که براساس پیگیری های خبرنگار سینمایی فارس تغییرات انجام شده نتوانسته فیلم را مبدل به فیلمی سالم وخانوادگی بدل کند. آگاهان و کارشناسان این عرصه براین مهم واقف اند؛ هر قدر هم اصلاحات انجام شده باشد محصول هنری تغییر ناپذیر است و روح اثر با تفکرات واندیشه های فیلمساز و نویسنده اثر عجین خواهد بود.

نکته اینجاست که با توجه به مطالبی که ذکر آن رفت، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تصمیم گرفته است که پخش فیلم  «من سالوادور نیستم»  را برعهده بگیرد و  در یکی از سرگروه هایش اکران کند. منوچهر هادی در اکران خصوصی فیلم هم تاکید کرده است: « در موقع اکران هم به دلیل سینماهای حوزه هنری بخشی از فیلم مورد توجه حوزه هنری قرار نگرفت و اصلاحاتی را به ما اعلام کردند و ما هم بدون آسیب رساندن به فیلم این اصلاحات را اعمال کردیم.»

باید دید چه ویژگی در فیلم منوچهر هادی وجود دارد که باعث شده نظر مدیران تصمیم گیرنده اکران فیلم در حوزه هنری را به خود جلب کند ؟ با چه مزیت هایی در اولویت حوزه هنری قرار گرفته است؟ این در شرایطی است که فیلم به گواه افرادی که در اکران خصوصی شاهد آن بودند از کیفیت نازل برخوردار است و دارای شوخی های سخیف و مبتذل است. بهتر است حوزه هنری به کارنامه دهه های گذشته خود توجه کند، بسیاری از مدیران حوزه هنری که هم اینک  عهده دار مسئولیت هستند در آن زمان مدیران حوزه هنری را برای اکران فیلم «مرد عوضی» مورد سوال قرارداده و اکران این فیلم را در شان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نمی دانستند.

 

انتهای پیام/ج

http://fna.ir/O2VMQE


ویدیو مرتبط :
من سالوادور نیستم