پیام تسلیت استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت درگذشت آیت‌الله اعتمادی تبریزی


استاندار آذربایجان‌شرقی درگذشت عالم ربانی حضرت آیت‌الله حاج شیخ مصطفی اعتمادی تبریزی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، متن پیام اسماعیل جبارزاده به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت جانگداز علم ربانی، فقیه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و استاد برجسته حوزه مبارکه علمیه قم، مرحوم آیت‌الله حاج شیخ مصطفی اعتمادی تبریزی (قدس سره الشریف) که سراسر عمر بابرکت خود را مصروف تربیت هزاران شاگرد مکتب حضرت امام جعفر صادق (ع) نموده است، به پیشگاه با عظمت حضرت بقیت‌الله الاعظم (عج) و نایب برحقش مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، روحانیت معظم، طلاب عزیز و عموم ارادتمندان آن فقید سعید به ویژه به بیت مکرم و فرزندان فاضل و گرانقدر آن عزیز سفرکرده تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

در مورد جایگاه رفیع علمی آن استاد محقق و فرزانه همین بس که اکثر محصلین حوزه علمیه از خرمن علم و دانش و فضایل اخلاقی آن بزرگوار بهره‌مند می‌باشند. علاوه بر آن ده‌ها شرح و تعلیق بر کتب درسی سطوح مختلف حوزه از آثار ارزشمند علمی ایشان می‌باشد.

از خداوند متعال مسالت دارم که روح بلند و ملکوتی ایشان را در اعلی علیین با حضرات معصومین (ع) محشور فرماید.

گفتنی است، آیت الله حاج شیخ مصطفی اعتمادی تبریزی مصطفی اعتمادی در سال 1304 در قریه خواجه از توابع شهر تبریز متولد شد. وی پس از پرورش و خواندن دروس فارسی، ادبیات عرب و منطق و تبصره را در زادگاه خود نزد والد ماجدش 'حاج میرزا علی خواجه ای' خواند.

وی از روستای خواجه به تبریز آمد و در آنجا سطوح عالی را تا مکاسب از محضر استادان و مدرسان تبریز استفاده کرد و در سال 1325 به قم مهاجرت کرد و کفایه را از محضر آیت الله العظمی نجفی مرعشی فرا گرفت و بعد از آن در درس خارج فقه مرحوم آیت الله حجت کوه کمره ای و اصول مرحوم آیت الله بروجردی شرکت کرد و از حضرات آیات حاضر نیز بی بهره نبود.

وی به تدریس سطوح عالی پرداخت و بسیاری از محصلان حوزه از محضرش بهره مند شدند.

«شرح معالم الاصول»، «شتات الفوائد» که در حواشی معالم چاپ شد، «موضع القوانین»، «شرح رسائل»، «شرح مکاسب» شیخ انصاری، «شرح کفایه» آخوند خراسانی و سلسله دروس صوتی برخی از آثار ماندگار استاد اعتمادی تبریزی است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
پیام تسلیت حسن خمینی به مناسبت درگذشت آیت اللهمهدوی كنی