طرح‌های قابل واگذاری باید برای بخش خصوصی جذاب باشد


‌استاندار گلستان در جلسه کارگروه واگذاری طرح‌های تملک دارایی استان اظهار کرد: باید طرح‌های قابل واگذاری استان برای بخش خصوصی جاذبه‌های لازم را جهت سرمایه گذاری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ دکتر حسن صادقلو با تاکید بر چابک سازی دستگاه‌های دولتی، تصریح کرد: باید دستگاه‌های دولتی به سمت پشتیبانی علمی و نقش نظارتی پیش بروند و با واگذاری بخش‌ها و طرح‌های قابل واگذاری در راستای تقویت تحرک اقدام کنند.

وی با بیان اینکه توجه به برندهای استان باید یک فرهنگ عمومی شود، خاطر‌نشان کرد: باید با اقدامات علمی در خصوص محصولاتی نظیر خاویار که برند استان محسوب می‌شوند، شرایط فعالیت در مورد آنها را برای مردم ایجاد کرد.

وی که در جمع مدیران ارشد استانی سخن می‌گفت، یادآورشد: باید اعتقاد به بخش خصوصی ارتقا یافته و بخش‌های قابل واگذاری در دستگاه‌های دولتی افزایش یابد.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه بسیاری از طرح‌ها در دستگاه‌های مختلف قابل واگذاری است، گفت: کشاورزی یکی از حوزه‌هایی است که استان استعداد ویژه‌ای در آن دارد و در عین حال ورود به آن برای بخش خصوصی نیز جذابیت دارد و باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

همچنین در جلسه کارگروه واگذاری طرح‌های تملک دارایی استان که نمایندگان دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند، 62 پروژه قابل واگذاری دستگاه‌های جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب شهری، آب و فاضلاب روستایی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آموزش و پرورش، منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست، شیلات، تعاون کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه‌ای و آب منطقه‌ای مورد بررسی اعضا قرار گرفت و پیرامون مباحث واگذاری آن بحث و تبادل نظر انجام شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی راهکاری برای کاه