مقیمی:تخلفات تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس درفضای مجازی پیگیری می شود


به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی روز پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران استان اردبیل بیان كرد: تبلیغات در فضای مجازی برای نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس دهم هیچ استثنایی ندارد و هر موردی كه در فضای عادی جرم باشد، در فضای مجازی نیز جرم محسوب می شود.
وی افزود: افراد می توانند در برابر تهمت، شایعه پراكنی و هرگونه عملی كه منجر به تضییع حق شود شكایت كنند و موضوع خارج از نوبت در شعبه های ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی توسط دستگاه قضایی رسیدگی می شود.
رییس ستاد انتخابات كشور عنوان كرد: دولت از فعالیت قانونی گروه ها و نامزدها حمایت می كند و همچون دور اول كه از فعالیت هیچ یك از نامزدهای تایید صلاحیت شده جلوگیری نشد، تبلیغات و حضور آنها را مایه نشاط سیاسی در كشور می داند.
وی اضافه كرد: مهلت قانونی تبلیغات نامزدها برای انتخابات دور دوم مجلس دهم شورای اسلامی از دوم اردیبهشت ماه آغاز شده و هشت صبح روز نهم اردیبهشت پایان می یابد.
مقیمی گفت: هیچ یك از دستگاه های اجرایی، نیروهای مسلح و رسانه هایی كه با پول بیت المال اداره می شوند حق حضور، تبلیغات و دخالت در انتخابات را ندارند و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.
وی بیان كرد: 136 نامزد از 55 حوزه انتخابیه برای كسب 68 كرسی در دور دوم انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی روز دهم اردیبهشت ماه رقابت خواهند كرد.
معاون سیاسی وزیر كشور افزود: 15 هزار و 800 شعبه رای گیری در 21 استان دایر می شود و تعرفه ها و سایر امكانات مورد نیاز برای برگزاری انتخاباتی پرشور و رقابتی تدارك دیده شده است.
وی عنوان كرد: افرادی كه پیشتر رای ندادند می توانند از حوزه مورد نظر خود در انتخابات شركت كنند ولی افرادی كه در یك حوزه در دور اول انتخابات رای داده اند، باید در همان حوزه رای خود را به صندوق بریزند.
مقیمی ادامه داد: دور اول انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی و انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در كمال امنیت، آرامش و سلامت برگزار شد و شورای نگهبان قانون اساسی انتخابات در 207 حوزه را تایید كرد و در دور دوم انتخابات مجلس نیز همین روند دنبال خواهد شد.

شورای نگهبان پاسخگوی رد صلاحیت منتخب اصفهان باشد
...................................... . ............................
به گزارش ایرنا، رییس ستاد انتخابات كشور در پاسخ به پرسش خبرنگاران در زمینه دلیل رد صلاحیت منتخب اصفهان تشریح كرد: دولت و وزارت كشور تنها مجری انتخابات است و دخالتی در رد صلاحیت ها نداشته و ندارد.
محمد حسین مقیمی افزود: شورای نگهبان صلاحیت یك نامزد را تایید كرد و بر اساس قانون دولت موظف به فراهم كردن شرایط برای حضور نامزد مورد نظر در انتخابات بود كه این مهم انجام شد.
وی بیان كرد: تمامی فرآیندها براساس قانون انجام شد ولی نهایت شورای نگهبان خود صلاحیت نامزد منتخب را رد كرد و وزارت كشور موظف به اجرای قانون است و شورای نگهبان خود باید در این زمینه پاسخگو باشد.
8123/6016 / 1539

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شخصیت واقعی افراد درفضای مجازی