علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



مواد مصرفی و نیروی انسانی مهمترین مولفه های تاثیرگذار بر خدمات آزمایشگاهی است


به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از انجمن دكترای علوم آزمایشگاهی، دكتر علی صادقی تبار اظهار كرد: مؤلفه های اقتصادی تاثیرگذار بر خدمات آزمایشگاهی، همان مؤلفه های موثر بر قیمت تمام شده خدمات آزمایشگاهی هستند كه عمده ترین آنها نیروی انسانی، كیت ها و مواد مصرفی، نیروی انسانی، تجهیزات، فضای فیزیكی، كنترل كیفی و كالیبراسیون، هزینه های پشتیبانی و خدمات، تعمیر و نگهداری تجهیزات آزمایشگاهی است.
وی با اشاره به این كه انجام هر تست آزمایشگاهی هزینه تمام شده مشخصی دارد و باید توسط تعرفه مشخص شده تامین هزینه شود تا خدمت موردنظر با كیفیت مطلوب ارائه شود، افزود: هرگاه تعرفه یك تست كمتر از هزینه تمام شده آن باشد، كیفیت تست دچار اختلال می شود و آزمایشگاه نمی تواند كیت و مواد مصرفی مناسب را خریداری كند. بنابراین آزمایشگاه ها به دنبال تامین كیت با قیمت های ارزان هستند و این امر در كیفیت خدمات تاثیرگذار خواهد بود.
صادقی تبار گفت: وضعیت یك آزمایشگاه به لحاظ اقتصادی شامل پارامترهای مهم مندرج در شناسنامه خدمات آزمایشگاهی ازجمله كیت ها، مواد مصرفی و نیروی انسانی است كه این دو مورد 50 درصد هزینه انجام یك تست را به خود اختصاص می دهند.
وی با اشاره به اصلاح تعرفه های خدمات پزشكی در بخش دولتی كه منجر به ارتقای كیفیت و بهبود خدمات می شود، افزود: این اتفاق در تمام خدمات پزشكی از جمله آزمایشگاه نیز می تواند نتیجه بخش باشد اما در بخش خدمات آزمایشگاهی میزان دستمزدها پایین است اما اصلاح وضعیت اقتصادی آزمایشگاه ها می تواند این مشكل را برطرف كند.
نهمین كنگره بین المللی و چهاردهمین كنگره كشوری ارتقای كیفیت خدمات آزمایشگاهی و چهارمین جشنواره حكیم جرجانی از 31 فروردین تا سوم اردیبهشت ماه سال جاری در مركز همایش های رازی تهران برگزار می شود.
علمی**1834**2017

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تیم مشاوران مدیریت ایران : نیروی انسانی مهمترین سرمایه