«جواد رضویان» از «در حاشیه» به پر حاشیه رفت


تماشاگران امروز/ جواد رضویان این هفته برنامه طنز «سه شو» را در حالی روی آنتن برد که خیلی از عوامل اولیه گروهش را در اختیار نداشت. موج استعفایی که در مرحله پیش تولید در گروه «سه شو» به راه افتاده بود تا مرز بازیگران و مجری ها هم پیش رفت و رضویان تنهاتر از همیشه شد.
منابع مطلع می گویند حدود نود درصد از افرادی که در آغاز راه جزو فهرست اولیه «سه شو» بودند در ادامه کار یا استعفا دادند یا به دلایلی اخراج شدند. به جای این افراد عوامل دیگری جایگزین شده اند که کیفیت کارشان در حد و اندازه های نفرات قبلی نبود.

وقتی همه رفتنی شدند

در فهرست عریض و طویل انصراف دهندگان و اخراجی ها، نام خیلی ها به چشم می خورد. گلرخ حقیقی (همسر سعید آقاخانی) که طراحی صحنه را به عهده داشت، در همان روزهای آغازین با کارگردان به مشکل خورد و استعفا داد. در گروه دستیاران کارگردان و برنامه ریزها هم مجموعا شش نفر از ادامه همکاری انصراف دادند. آرش قادری و حسن وارسته جزو نویسندگان «سه شو» بودند که حاضر به ادامه همکاری نشدند. دو نفر از تصویربرداران و آهنگسازان هم عطای «سه شو» را به لقایش بخشیدند و رفتنی شدند.

جنجالی ترین انصراف ها در بخش مجری ها و بازیگران اتفاق افتاد. رضا شفیعی جم و الیکا عبدالرزاقی جزو بازیگرانی بودند که در مرحله پیش تولید کنار کشیدند. به جای این دو نفر حمید لولایی و مریم سعادت جایگزین شدند.

بیژن بنفشه خواه هم قرار بود مجری و بازیگر «سه شو» باشد و این روزها جای خالی اش به شدت حس می شود. نکته جالب درباره بیژن بنفشه خواه این است که تیزر قدیمی برنامه با حضور او ضبط شده ولی خودش در مجموعه حضور ندارد!

با این حساب می توان گفت جواد رضویان از سریال «در حاشیه» به یک مجموعه پر حاشیه رفته است! او چند هفته پیش از گروه مهران مدیری جدا شد و بعد از مدتی وقفه دوباره به آغوش «در حاشیه» برگشت.

رضویان اجرا و کارگردانی برنامه جدیدش، «سه شو» را بهانه کرد؛ ولی گفته می شود که اختلاف او با مهران مدیری عامل اصلی جدایی اش بوده است. رضویان در آخرین پست اینستاگرامش تلویحا به این اختلاف اشاره کرده. او نوشته: «ما انسان ها مثل مداد رنگی هستیم، شاید رنگ موردت علاقه یکدیگر نباشیم اما روزی برای کامل کردن نقاشی مان دنبال هم خواهیم گشت.»

جواد رضویان دیر سر صحنه می آمد

اما علت اصلی این همه هیاهو در پشت صحنه «سه شو» چه بوده است؟ یکی از استعفادهندگان که نمی خواهد نامش فاش شود به گوشه ای از اختلافات اشاره می کند و می گوید: «به طور خیلی خلاصه در پاسخ به سوال شما می توانم بگویم بی نظمی های زیاد و عدم پرداخت تعهدات مالی. بچه ها ساعت 6 صبح آفیش می شدند؛ ولی کار ساعت 11 صبح کلید می خورد و ساعت 2 بعدازظهر چند ساعت کار را تعطیل می کردند. جواد رضویان که خودش مجری و کارگردان بود، دیر سر صحنه می آمد. یک روزهایی کار را تعطیل می کردند ولی به بقیه خبر نمی دادند. آدم ها عصبی جلوی دوربین می رفتند و جو خوبی حاکم نبود. شما تصور کنید فردی که خودش عصبانی است، چطور می خواهد جلوی دوربین برود و مردم را بخنداند. در نتیجه انصراف هایی که صورت گرفت، یک برنامه با کیفیت خیلی خوب تبدیل به یک برنامه متوسط رو به پایین شد.»

سه شو، یعنی شوی شبکه سه؟

با رفتن نیروهای مطرح و خوشنام پروژه، جواد رضویان و گروهش با مشکلات زیادی مواجه شدند. در حال حاضر، بیژن بنفشه خواه از جمع مجریان جدا شده و مهران غفوریان و جواد رضویان دو نفری برنامه را اجرا می کنند. اگر بخواهیم با نگاه سختگیرانه صدا و سیمایی نگاه کنیم اسم برنامه هم باید عوض شود. عنوان «سه شو» زمانی مصداق داشت که مجریان برنامه سه نفر بودند. در این عنوان «شو» فعل امر است و عنوان برنامه توصیه می کند که ما باید سه نفری بشویم ولی اگر قرار باشد «شو» را به معنای لاتینش (نمایش) در نظر بگیریم، معنای «سه شو» می شود: «نمایش شبکه سه».

صدا و سیمایی که مراقب است مجریان و گویندگانش حتی یک کلمه انگلیسی هم به کار نبرند، چطور در عنوان برنامه از یک ترکیب فارسی و انگلیسی استفاده کرده است؟

فقط یک نفر را کشف کرده اند

برنامه «سه شو» یک جُنگ طنز و تفریحی است که از 26 آذر در روزهای پنج شنبه و جمعه مهمان خانه های مردم می شود. این برنامه با ادعای استعدادیابی پا به میدان تلویزیون گذاشت. قرار بود افراد گمنامی که استعداد خوانندگی یا بازیگری خوبی دارند، در این برنامه به مردم معرفی شوند.
شنیده ها حاکی است تا به حال فقط یک نفر بازیگر جدید کشف شده که عوامل برنامه از بازی اش چندان راضی نیستند. قرار است بازیگران کشف شده، در نمایش های برنامه شرکت کنند. جواد رضویان چندی پیش در جشن سالگرد شبکه سه گفت: «همچنان مردم می توانند در استعدادیابی و ثبت نام «سه شو» شرکت کنند ولی روند تست گیری و مصاحبه به بعد از آذر موکول خواهد شد.»

سه شو مانند «شوخی کردم» مهران مدیری هر هفته به یک موضوع اختصاص دارد و به مسائلی چون عدالت، ثروت، ازدواج، اینترنت، قضاوت و آپارتمان نشینی می پردازد. این برنامه شامل چند آیتم نمایشی است و مجری ها هم در لابلای دو آیتم با مردم گفتگو می کنند.

پیش تولید این برنامه پنج ماه پیش آغاز شد و به خاطر بی نظمی ها و انصراف ها بیش از حد معمول طول کشید. یک ماه پیش کار با عوامل جدید کلید خورد ولی در این مدت یک ماه هم موج استعفاها ادامه داشت. اینکه 90 درصد ترکیب یک گروه در بازه زمانی پنج ماهه استعفا دهند، خودش یک رکورد محسوب می شود. درباره کیفیت برنامه هم باید به تماشا نشست!


ویدیو مرتبط :
در حاشیه - انگلیسی صحبت کردن جواد رضویان