فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تربیت نسل جدید فصل مشترك حوزه های علمیه و آموزش و پرورش است


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ملكی روز یكشنبه در نشست كارگروه های تخصصی ستاد همكاری های حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش در سالن جلسات ساختمان مركز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی قم، اظهار داشت: این دو مجموعه باید این فصل مشترك را نه در اجرا بلكه در سیاستگذاری های خود به یك فهم مشترك تبدیل كنند.
وی افزود: همكاری میان این دو نهاد امری بی سابقه در طول تاریخ فعالیت های آنها محسوب می شود، لذا چند سال طول می كشد تا تبدیل به یك برنامه مدون و جامع شود.
وی با تاكید بر اینكه همكارهای حوزه و آموزش و پرورش و تعامل دو طرفه این دو نهاد در برنامه ریزی های سالانه آنها باید به یك رویه مرسوم و جاری تبدیل شود، افزود: سند تحول بنیادین باید نقشه راه فعالیت های این دو نهاد محسوب شود و با جدیت و همه جانبه به پیش برود و برای همه راهكارهایی كه در این سند به آن اشاره شده نیز برنامه هایی نوشت و آن را تبدیل به فعالیت و دستورالعمل كرد.
ملكی، سند تحول بنیادین نظام آموزشی كشور را نقشه راه و یك قانون اساسی و كلی برای آموزش و پرورش و فصل مشترك حاكمیت در تعلیم و تربیت با مردم توصیف كرد و افزود: آموزش و پرورش به سوی همه نهادها، دستگاه ها، سازمان ها و شخصیت های حقیقی و حقوقی و همه كسانی كه می توانند ظرفیتی را به عرصه تعلیم و تربیت ارائه كنند، دست نیاز خود را دراز می كند.
دبیر ستاد همكاری های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به نقش مهم مراكز آموزش عالی و همچنین حوزه های علمیه تصریح كرد: از آنجا كه رویكرد اصلی سند تحول بنیادین تربیت اسلامی نسل جدید با هدف دست یابی جامعه به حیات طیبه است، حوزه های علمیه به عنوان نهادی كه وظیفه تبلیغ، تبیین و تدوین دین را عهده دار هستند، جایگاه ویژه ای در این زمینه دارند.
ملكی با اشاره به تاكید ویژه وزیر آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید مبنی بر اجرا و به كارگیری كامل موارد مندرج در سند تحول بنیادین در برنامه ریزی ها و اقدام های مختلف، تاكید كرد: بدون شك تحقق اهداف این سند نیازمند تلاش و اهتمام جدی همه مسئولان است، و در این راستا باید طرحی جدید طراحی كرد و برای این طرح نیز الزامات و اقتضائاتی را مدنظر قرار داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام هایی كه در جهت استفاده از ظرفیت حوزه در آموزش و پرورش انجام شده است حضور بیش از دو هزار و 500 طلبه در مدارس مختلف كشور طی سال 94 را از جمله این اقدام ها ذكر كرد و افزود: حضور 500 نفر از طلبه ها در مدارس به عنوان سرباز وظیفه نیز كه با موافقت رهبر معظم انقلاب صورت گرفت، از جمله دیگر كارهای انجام شده بوده است كه در نوع خود اقدامی بی نظیر به شمار می آید.
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: سال 94 برغم شرایط سختی كه این وزارتخانه از نظر مالی و اعتباری با آن مواجه بود حدود 20 میلیارد ریال به بحث ستاد همكاری های حوزه و آموزش و پرورش اختصاص داد، كه این اقدام نیز كار قابل توجهی محسوب می شود.
7403 / 1175

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نظر امام خامنه ای درباره نسل جدید حوزه علمیه