مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



در ترویج امربه معروف و نهی از منکر باید به سراغ کارهای ابتکاری رفت


به گزارش شیعه آنلاین ، حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در جلسه تشریح قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر که امروز با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر کشور و اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و شهرستان ها در اراک برگزار شد، گفت:برای موفقیت در ترویج امربه معروف و نهی از منکر باید به سراغ کارهای ابتکاری و راهکارهای جدید برویم.

 تقوی اظهار کرد: در این راستا باید از تجربیات موفق استان های مختلف استفاده کنیم تا بتوانیم این فریضه را در سطح کشور به نحو مطلوب اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی استان فرهنگی و دارای شخصیت های بزرگی در طول تاریخ بوده است بیان کرد: باید از این ظرفیت عظیم در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان استفاده شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: مشکلی که امروز در اجرای این فریضه در کشور وجود دارد این است که عموم مردم حتی برخی از مومنین، امر به معروف و نهی از منکر را یک واجب عمومی و همگانی نمی داند.

وی ادامه داد: در این راستا لازم است با برنامه ریزی که صورت می گیرد و با استفاده از ظرفیت های مختلف رسانه ها، مساجد و حسینیه ها و ... در مناسبت های مختلف در جهت معرفی این مهم به عنوان فریضه ای واجب گام برداریم.

تقوی اضافه کرد: افرادی که در این زمینه فعالیت دارند باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند تا بتوانند در اجرای این فریضه موفق باشند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با انتقاد از اظهارات برخی از افراد در خصوص اینکه بگذارید مردم آزاد باشند گفت: افرادی که این حرف ها را می زنند تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: هر کشوری برای خود دارای قوانین و مقرارات و نسبت به اجرای آنها پای بند است و اجازه استفاده فرهنگ های دیگر را نمی دهند.

تقوی با اشاره به اینکه باید نسبت به فضای عمومی جامعه حساس باشیم ادامه داد: فضای عمومی جامعه متعلق به همه افراد است و نسبت به آن باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور یکی از منکرات را مناسب نبود معماری شهرسازی با معماری اسلامی عنوان کرد و گفت: باید در بحث امربه معروف و نهی از منکر به مسائل مختلفی توجه شود و ساخت و سازها به گونه ای باشد که به فرهنگ اسلامی ما توجه شده باشد.

وی ادامه داد: منکر و معروف شناسی یکی از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود و در این راستا باید این موضوع را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم تا بهتر بتوانیم کارها را انجام دهیم.

تقوی با تاکید بر اینکه روش های امربه معروف و نهی از منکر همانند روش های ارزشی اهمیت دارد خاطر نشان کرد: باید در اجرای این فریضه از روش ها و ابزاری استفاده شود که قانون را زیر سوال نبرد.


ویدیو مرتبط :
امربه معروف و نهی از منکر