سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



انتقام‌گیری سایبری زن بدبین از هووی خیالی!


سلامت نیوز: بدبینی زنانه به داشتن هوو کافی بود تا وی به انتقام‌گیری سایبری دست بزند. این زن از ترس هووی خیالی، دختر آشنایی را هدف حمله سیاه قرار داد و این در حالی بود که هیچ ارتباطی بین قربانی‌اش با شوهر جوان وی نبود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، چندی پیش، دختر 27 ساله‌ای به نام فریبا به پلیس فتای استان خراسان رضوی مراجعه کرد و با ناراحتی گفت که نمی‌داند چه کسی با چه خصومتی عکس‌های خصوصی وی را در فضای مجازی انتشار داده و باعث آبروریزی‌اش و سوءاستفاده‌های دیگران شده است.

وقتی با دستور قضایی، تیمی از پلیس فتای استان خراسان رضوی وارد عمل شد و درحالی که از همان ابتدا مطمئن بود که این اقدام سیاه از سوی آشنایان فریبا است به بررسی سایبری گسترده‌ای دست زد.

دختر جوان که خیلی ناراحت بود در تحقیقات پلیسی گفت: مدتی پیش از سوی چند دوست و آشنا شنیدم که عکس‌های خصوصی‌ام که در رایانه و موبایلم بودند در فضاهای اجتماعی پخش شده و عامل این کار با قرار دادن شماره موبایل و بحث‌های غیراخلاقی باعث آبروریزی و مزاحمت‌های زیادی برایم شده است.

وی افزود: نمی‌دانم چه کسی این کار را کرده است. همه آشناها می‌گویند حتما با خصومت این کار صورت گرفته اما من به هیچ کسی بدی نکرده‌ام و نمی‌دانم چرا چنین اتفاق سیاهی برایم افتاده است.

هووی خیالی

رئیس پلیس فضای سایبری خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت دختری 27 ساله به نام فریبا مبنی‌ بر انتشار تصاویر خصوصی‌اش در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه تیمی از کارشناسان وارد عمل شدند.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: کارشناسان پلیس پس از بررسی دقیق ادعاهای این دختر با یک‌سری تحقیقات فنی در فضای سایبر عامل انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان در شبکه‌های اجتماعی را شناسایی و با هماهنگی قضایی به پلیس فتا احضار کردند.

وی ادامه داد: عامل این اقدام سیاه که زنی جوان است در بازجویی‌ها سعی در ادعای بی‌گناهی کرد اما وقتی سرنخ‌های دیجیتالی را دید چاره‌ای جز اعتراف ندید.

وی تصریح کرد: زن انتقامجو در تحقیقات علمی پلیس سایبری گفت که در پی مشکوک شدن به ارتباط این زن با شوهرش در شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویر خصوصی‌اش می‌خواست انتقام بگیرد.

این زن که سمیه نام دارد ادامه داد: من هیچ خصومتی با فریبا نداشتم و همیشه رفتار مناسبی با هم داشتیم اما متوجه صمیمیت بین او و شوهرم شدم و احساس کردم رابطه‌ای پنهانی دارند. از آن به بعد هر روز تصور داشتم که فریبا هوویم است و زندگی‌ام را طوفانی کرده از این رو تصمیم گرفتم با انتشار عکس‌هایش چهره او را خراب کنم تا شوهرم به زندگی خودمان دلگرم باشد.

سرهنگ جهانشیری با اشاره به معرفی این زن به دادسرا به شهروندان توصیه کرد از نگهداری تصاویر شخصی و خانوادگی خود در گوشی‌های تلفن همراه و رایانه خودداری کرده و به هیچ عنوان گوشی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و همواره از کدهای امنیتی برای جلوگیری از سرکشی افراد غیرمجاز در گوشی‌های خود استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: هرکسی که به هر نحو اقدام به مزاحمت و هتک حیثیت در محیط مجازی کند براساس قانون جرایم رایانه‌ای افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود.

بنابه این گزارش، بررسی‌ها نشان داده است که هیچ ارتباط عاطفی‌ای بین فریبا و شوهر زن انتقامجو نبوده و سمیه در یک توهم زنانه دست به این اقدام زده است.


ویدیو مرتبط :
زن‌ها زن به دنیا نمی‌آیند بلکه زن می‌شوند