علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



برخورداری تمامی روستاهای اردبیل از طرح‌هادی/موفقیت در مسکن مهر


به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد سبحانی عصر سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه اردبیل تصریح کرد: طبق برنامه پنج توسعه طرح‌هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار اردبیل تهیه شده و درعین‌حال به دلیل اینکه طرح‌ها افق ۱۰ ساله دارد، طرح ۱۱۹ روستا نیز بازنگری شده است.

وی با اشاره به ضرورت بازنگری طرح هادی ۱۴۲ روستای دیگر اضافه کرد: طرح‌هادی ۱۲۲ روستا سال گذشته تهیه شد و ۱۵ طرح مورد بازنگری قرار گرفت که رتبه دوم کشوری را برای استان به دنبال داشت.

مدیرکل بنیاد مسکن استان در خصوص اجرای طرح‌هادی تأکید کرد: این طرح در ۳۶۲ روستا اجرا شده و البته اجرا به معنی اجرای کامل و ۱۰۰درصدی نیست.

سبحانی با اشاره به محدودیت اعتبارات این اداره کل و هزینه بالای اجرای طرح‌هادی اضافه کرد: استان اردبیل در مقوله اجرای طرح‌هادی نیز در رتبه‌های میانی استان‌ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع ۲۴۰ میلیارد ریال بابت اجرای طرح‌هادی در اختیار استان بود و از این مبلغ نزدیک به ۵۸ میلیارد ریال تخصیص یافت، ادامه داد: از ۱۸۸ پروژه ۸۴ پروژه اجرا شد و امید می رود با تداوم تخصیص اعتبار تا تیر ماه به میزان تحقق برنامه‌ها اضافه شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان به اخذ مجوز دو روستای با بافت با ارزش و یک روستای گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: دو روستای عنبران اولیا و گیلوان به عنوان بافت با ارزش و روستای اندبیل به عنوان روستای گردشگری معرفی شده‌اند.

وی افزود: در سال جاری نیز اخذ مجوز بافت با ارزش برای شش روستا و گردشگری برای ۱۱ روستا پیگیری می‌شود و با توجه به اینکه اعتبارات این روستاها ملی و رقم بالایی است انتظار می رود مجوزها بتواند تحول قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

مقاوم‌سازی نیمی از مسکن روستایی

سبحانی در خصوص وضعیت مقاوم‌سازی روستاهای استان با توجه به واقع شدن استان روی گسل‌های زلزله اضافه کرد: سهمیه مقاوم‌سازی ۵۴ هزار و ۵۴۹ مسکن است که از این تعداد ۵۲ هزار و ۸۷۵ مسکن عقد قرار داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن به پایان کار ۴۸ هزار و ۵۰۰ مسکن اشاره کرد و گفت: تاکنون پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مقاوم‌سازی پرداخت شده و ۱۸ شهر و هزار و ۱۹۴ روستا تحت پوشش مقاوم‌سازی است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون نیمی از مسکن روستایی این استان مقاوم‌سازی شده، به جدیت در پیگیری این مهم اشاره کرد و متذکر شد: در زلزله اهر نیز انتقاد ما این بود که بیشترین تخریب به دلیل بی‌توجهی به مقاوم‌سازی حادث شده است.

اتمام عملیات ۹۶ درصد از سهمیه مسکن مهر

سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد بنیاد مسکن در ساخت مساکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار و روستاها اشاره کرد و گفت: بر خلاف حواشی شهرهای بزرگ در این حوزه موفق عمل کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن با اذعان به اینکه متقاضی مساکن مهر در محدوده ذکر شده برای ۹۹ ساله دو هزار و ۷۱۵ نفر و برای خودمالکین دو هزار و ۸۸۷ نفر است، اضافه کرد: با انصراف ۳۰۵ نفر متقاضی به ۹۸۲ نفر در مسکن ۹۹ ساله و چهار هزار و ۲۴۷ نفر در خودمالکین رسید.

وی افزود: عملیات ۸۹۸ مسکن ۹۹ ساله و چهار هزار و ۱۲۹ مسکن خودمالکین با ۹۶ درصد از مجموع به اتمام رسیده و برای ۵۹۰ مسکن ۹۹ ساله و چهار هزار و ۱۳ مسکن خودمالکین دفترچه صادر شده است.

 


ویدیو مرتبط :
سرانجام مسکن مهر و طرح جامع مسکن