سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



افراط ایرانی ها در خوردن غذاهای پرکالری


سلامت نیوز:معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به گرایش مردم به مصرف غذاهای آماده، اظهارداشت: نگران دسترسی مردم به غذای سالم هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر رسول دیناروند نسبت به مصرف غذاهای پرکالری در کشور هشدار داد و گفت: نگرانی ما بابت دسترسی مردم به غذا نیست، زیرا این مشکل تا حدود زیادی حل شده است. بلکه، ما نگران افراط در مصرف غذاهای پرکالری و آسیب رسان به سلامت هستیم.

وی با اعلام اینکه میانگین کالری دریافتی ایرانی ها ۲۰ درصد بالاتر از میزان مطلوب است، افزود: سرانه مصرف نمک، شکر و روغن در کشور ما بالاتر از استانداردهای جهانی است.

دیناروند ادامه داد: سرانه مصرف نمک ایرانی ها ۲ برابر میانگین لازم است. همچنین این وضعیت در مصرف شکر و انواع روغن های خوراکی مشاهده می شود که همین عوامل سلامت جامعه را تهدید می کند.

رئیس سازمان غذا و دارو به برنامه های وزارت بهداشت برای کاهش استفاده از شکر در نوشیدنی ها اشاره کرد و گفت: میزان مصرف شکر در نوشابه ها از ۱۱ درصد به ۹ درصد، می تواند به نفع سلامت مردم باشد.


ویدیو مرتبط :
عطر غذاهای ایرانی در نمایشگاه غذاهای جهان