دلایل استقلالی نشدن ستاره‌های لیگ


باشگاه استقلال در این بیانیه ای مدعی شده که تمام تلاشم خود را در فصل نقل و انتقالات انجام داده است اما موفق نشده از لیست اولیه مظلومی بازیکنی را جذب کند.

در این بیانیه که روی خروجی سایت باشگاه استقلال قرار گرفته، آمده است: در روزهای اخیر حرف و حدیث‌های زیادی پیرامون بحث نقل و انتقالات باشگاه استقلال مطرح شده است که روابط عمومی باشگاه در این رابطه توضیحاتی ارایه کرد. 

* در لیست سرمربی محترم، در نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر 5 بازیکن حضور داشتند. آقایان بختیار رحمانی، آرش افشین، داریوش شجاعیان، رسول نویدکیا و مسعود حسن‌زاده بازیکنانی بودند که در این لیست بودند. دو بازیکن از 5 بازیکن مورد اشاره به دلیل خدمت سربازی امکان جذبشان وجود نداشت و در مورد سه بازیکن دیگر هم مذاکرات لازم صورت گرفت اما نتیجه مورد نظر بدست نیامد. در ارتباط با داریوش شجاعیان، باشگاه استقلال با باشگاه گسترش فولاد مذاکرات خود را انجام داد که این باشگاه درخواست 900 میلیون تومانی را جهت فسخ رضایت‌نامه این بازیکن پیشنهاد داد که با توجه به بضاعت مالی باشگاه استقلال امکان پرداخت این پول فراهم نبود. 

همچنین درباره رسول نویدکیا مذاکرات با باشگاه سپاهان صورت گرفت و این باشگاه ابتدا قول همکاری را به استقلال داد و موافقت خود را اعلام کرد. این مسئله در مصاحبه‌های رسول نویدکیا هم موجود است اما به یکباره و به دلایل نامعلوم باشگاه سپاهان علی رغم توافقات اولیه از صدور رضایت نامه این بازیکن خودداری کرد. آخرین بازیکن این لیست هم مسعود حسن‌زاده بود که مذاکرات لازم با مدیرعامل ذوب آهن انجام شد ولی ایشان اعلام کردند که تصمیمی برای فروش حسن زاده ندارند و به این ترتیب حضور این بازیکن در استقلال منتفی شد. البته باشگاه استقلال درحال حاضر به دنبال جذب لیست دوم آقای مظلومی است و خاطر نشان می‌شود که در نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر مهدی مومنی با نظر پرویز مظلومی به استقلال پیوسته است. استقلال در ابتدای فصل هم به دنبال جذب مهدی مومنی بود ولی این بازیکن به نفت رفت و در نهایت این انتقال در نیم فصل صورت گرفت. باشگاه استقلال و کمیته نقل و انتقالات می‌توانستند مانند گذشته با وعده‌های دروغین و صدور چک‌های بی محل بازیکنانی را جذب کند و ضمن ایجاد بدهی سنگین برای باشگاه، خود را قهرمان داستان بنامند اما مسئولان فعلی باشگاه هیچگاه نخواستند هزینه‌های میلیاردی را به باشگاه تحمیل کنند. در حال حاضر استقلال به دلیل بدهی‌های سالیان گذشته که در همین رابطه ایجاد شده است، در شرف کسر امتیاز قرار دارد و نه تنها در برخی موارد بهره فنی‌ از آن بازیکنان برده نشده است بلکه بار مالی فراوانی به باشگاه تحمیل شده که در رسانه‌ها بارها به آن اشاره شده است.

ورزش سه


ویدیو مرتبط :
دلایل دعوت استقلالی ها به تیم ملی