علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



فهرست سیاه وزارت علوم در انتظار شركتهای متخلف تامین تجهیزات آزمایشگاهی


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دكتر 'وحید احمدی' روز دوشنبه در حاشیه همایش مدیران آزمایشگاه‌ های دانشگاه‌ ها و مراكز پژوهش و فناوری در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: بسیاری از شركت های تامین تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه ها و مراكز پژوهشی و فناوری در دوران تحریم، عملكرد و توانمندی خوبی نداشتند و به تعهدات خود عمل نكردند كه همین موضوع، مشكلات جدی برای دانشگاه ها ایجاد كرد.
وی ادامه داد: برخی از این شركت ها را در فهرست سیاه وزارت علوم قرار دادیم و با هماهنگی كه با وزارت بهداشت این شركتها در فهرست سیاه دانشگاهها و مراكز وابسته به وزارت بهداشت نیز قرار خواهند گرفت و امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مجموعه، همراه با وزارت علوم و بهداشت قرار گیرد.
احمدی از رتبه بندی شركتهای خدمات رسانی و خرید و تامین یا تولید تجهیزات دانشگاهی در وزارت علوم خبر داد و گفت: ممكن است برخی شركتها با یك دانشگاه قرارداد منعقد كنند و خروجی خوبی نداشته باشند و دیگر دانشگاهها بدون اطلاع از كیفیت خدمات آنها به سراغشان بروند بنابراین سعی كردیم مجموعه شركت ها را رتبه بندی كرده و اطلاعات لازم را دراختیار دانشگاه ها قرار دهیم تا از هدررفت منابع جلوگیری شود و درعین حال، خدمات رسانی با كیفیت بالاتری صورت گیرد.
وی درعین حال آمادگی وزارت علوم برای گسترش همكاری با بخش خصوصی در زمینه تامین تجهیزات آزمایشگاهی را اعلام كرد و گفت: ورود بخش خصوصی به این عرصه، صرفه و توجیه اقتصادی لازم را خواهد داشت و به نفع طرفین خواهد بود.
احمدی از رایزنی با صندوق نوآوری و شكوفایی به منظور حمایت از شركت های خصوصی ارائه كننده خدمات آزمایشگاهی خبر داد و گفت: این شركت ها درصورت قرار گرفتن در فهرست شركت های دانش بنیان، از تسهیلات ویژه برخوردار خواهند شد.
دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) به رتبه بندی آزمایشگاه های دانشگاه ها و مراكز پژوهشی و فناوری در سال گذشته از سوی وزارت علوم اشاره كرد و گفت: اختصاص بودجه وزارت علوم به آزمایشگاه ها در سال 94 براساس رتبه آنها صورت گرفت و امسال نیز این روند دنبال خواهد شد.

**آزمایشگاه های دانشگاهی درصورت رعایت نكردن اصول محیط زیستی تعطیل می شوند
معاون وزیرعلوم، توجه به اصول محیط زیستی را یكی از سیاستهای وزارت علوم برشمرد و گفت: نظام نامه محیط زیستی به همه دانشگاه ها و مراكز پژوهشی ابلاغ شده است و آزمایشگاه های آنها باید مباحث مرتبط از جمله داشتن فاضلاب جداگانه برای پسابهای شیمیایی را رعایت كنند.
وی افزود: درحال حاضر برخی از دانشگاه ها و مراكز پژوهشی همچون دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگاه پلیمر، فاضلاب جداگانه برای پسابهای شیمیایی راه اندازی كرده اند ولی متاسفانه این كار در همه دانشگاه ها انجام نشده است.
احمدی هشدار داد آزمایشگاه های دانشگاه ها و مراكز پژوهشی و فناوری درصورتی كه به ضوابط نظام نامه محیط زیستی ابلاغی عمل نكنند تعطیل خواهند شد.
اولین همایش تخصصی مدیران آزمایشگاه های مركزی دانشگاهها و مراكز پژوهشی و فناوری كشور به میزبانی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی در حال برگزاری است و با چهار نشست تخصصی تا بعدازظهر امروز ادامه خواهد داشت.
این گردهمایی همزمان با بزرگداشت روز آزمایشگاه (30 فروردین) و گرامیداشت زادروز حكیم آزمایشگر، پژوهنده و پزشك نابغه 'سید اسماعیل جرجانی' برگزار شد.
علمی**1055**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
برخورد قاطع با شركتهای متخلف در زمینه قاچاق ترافیك