سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حماس: روابط مطلوبی با کشورهای مختلف از جمله ایران داریم


حماس: روابط مطلوبی با کشورهای مختلف از جمله ایران داریمفارس/ مسئول روابط بین المللی جنبش مقاومت اسلامی حماس، تاکید کرد که رابطه حماس و ایران برای هر دو طرف مطلوب است.

اسامه حمدان عضو ارشد جنبش حماس، در تشریح مناسبات حماس با طرف‌های منطقه‌ای گفت که این روابط در مسیر درستی قرار گرفته است.

حمدان گفته که «حماس امیدوار است که طرف‌های عربی به رهبری عربستان سعودی و مصر زمینه پایان محاصره غزه را فراهم کنند و جمهوری اسلامی ایران هم به حمایت از مقاومت در برابر اشغالگری ادامه دهد».

این عضو حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری فلسطینی «قدس» تصریح کرد که روابط حماس با مصر در مسیر درستی قرار گرفته است، اما با این وجود، این جنبش خواهان تسریع روند بهبود مناسبات خود با قاهره است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حمدان تاکید کرد که «درگیری ها میان دو طرف تا حد زیادی متوقف شده و بسیاری از موانع رفع شده است و ما امیدواریم که این رابطه به سطح خوبی برسد؛ به ویژه که مساله فلسطین نیازمند حمایت تمامی طرف هاست و نمی توان نقش مصر را هم نادیده گرفت.»

اسامه حمدان همچنین اظهار داشت که روابط حماس با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و به ویژه عربستان هم به شکل چشمگیری بهبود یافته است.

وی افزود: «ما امیدواریم که این روند بهبود روابط همچنان ادامه داشته باشد و احتمال اتخاذ هر اقدامی در راستای بهبود بیشتر روابط، از جمله سفر قریب الوقوع خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس به ریاض ممکن است و در زمان مناسب اخبار مربوط به آنها اعلام خواهد شد.

حمدان در پاسخ به این سوال که آیا حماس امیدی به ایفای نقش عربستان در لغو محاصره غزه دارد، تصریح کرد که «درباره لغو محاصره غزه شکی نیست که ما نیازمند تلاش همه جانبه طرف های عربی هستیم؛ چرا که طرف محاصره کننده غزه، رژیم صهیونیستی است و برخی طرف های بین المللی مانند آمریکا هم از آن حمایت می‌کنند. ما در سایه بهبود روابط با مصر و اقدامات احتمالی برخی کشورهای عربی و بویژه نقش محوری عربستان در این زمینه امیدواریم زمینه پایان محاصره غزه فراهم شود».

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
روش پول شمردن در کشورهای مختلف من جمله ایران